• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031308694
  • خبرنگار : 71592

نتانیاهو پست وزارت جنگ را به لیبرمن پیشنهاد داد

نتانیاهو پست وزارت جنگ را به لیبرمن پیشنهاد داد

با گسترش تاثیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت غزه بر سر بخش سیاسی این رژیم و تلاش اپوزیسیون رژیم صهیونیستی برای سرنگونی کابینه نتانیاهو، رئیس حزب راست افراطی «اسرائیل بیتنا» و وزیر جنگ پیشین این رژیم اعلام کرد نتانیاهو به او وزارت جنگ را پیشنهاد کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» امروز (یکشنبه) به نقل از «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» و وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی نوشت، او که سابقا سمت‌های زیادی داشته، اواخر هفته پیش پیشنهادی را از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دریافت کرده است که وزیر جنگ شود.

لیبرمن گفت نتانیاهو تحت فشارهای بسیار شدیدی است و امکان ندارد برای بار دوم در تله او گرفتار شود.

او گفت برگزاری انتخابات را ترجیح می‌دهد و دولت نتانیاهو تنها به بقای سیاسی خود مشغول است.

در همین حال، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که حزب لیکود ادعای لیبرمن در مورد پیشنهاد نتانیاهو را رد کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده که «یائیر لاپید» رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی در راستای تلاش برای سرنگون‌کردن کابینه «بنیامین نتانیاهو» روز چهارشنبه با رؤسای ۲ حزب راستگرای دیگر یعنی «آویگدور لیبرمن» و «گدعون ساعر» رئیس حزب «امید جدید» نشست مشترکی را برگزار کرد.

لاپید که از ابتدای جنگ غزه با خط‌مشی نتانیاهو در مورد ادامه جنگ و موضوع اسرای صهیونیستی مخالف بود، در این نشست مشترک با لیبرمن و ساعر اعلام کرد با گروه‌های اپوزیسیون بر سر طرحی برای جایگزینی کابینه کنونی به ریاست بنیامین نتانیاهو «به نفع آینده اسرائیل» به توافق رسیده است.

پس از پایان این نشست، یائیر لاپید، آویگدور لیبرمن و گدعون ساعر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند بر سر طرحی برای سرنگونی کابینه نتانیاهو به توافق رسیده‌اند. آن‌ها ابراز امیدواری کردند که «بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز استعفا داده و به آن‌ها ملحق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha