• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403031208244
  • خبرنگار : 71461

از پیگیری مطالبات خیرین تا اجرای هشت طرح حمایتی و عمرانی خیرین به منظور یادبود شهدای خدمت

از پیگیری مطالبات خیرین تا اجرای هشت طرح حمایتی و عمرانی خیرین به منظور یادبود شهدای خدمت

پیگیری مطالبات خیرین، نذر تخصص، حمایت از سالمندان و نیازمندان، مبارزه با فساد و... مواردی بود که از سوی خیرین در مراسم تکریم شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت عنوان شد و اجرای هشت طرح حمایتی و عمرانی خیرین به منظور یادبود شهید خدمت و همراهانشان در این مراسم کلید خورد.

به گزارش ایسنا، مراسم تکریم شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت، به همت خیرین و تشکل‌های مردمی در مجتمع شهدای سرچشمه برگزار شد، در این مراسم، خیرین و مدیران موسسات خیریه به بیان خاطرات و اقدامات شهید آیت الله رئیسی در حوزه امور خیریه پرداختند.

حبیب‌الله بوربور، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور به بیان خاطراتی از رئیس جمهور شهید پرداخت و گفت: شهید آیت الله رئیسی در زمان ریاست بر قوه قضائیه طی جلسه ای از خیرین دعوت کردند و گفتند در نظر دارند برای قوه قضائیه مجمع خیرین ایجاد کنند.  ۱۲ جلسه در این زمینه برگزار شد و ساختار نیز تعیین شد که ایشان بعد از مدتی جابجا شدند.

همچنین جلسه‌ای در شورای عالی اجتماعی در خدمتشان بودیم که در آنجا گزارشی درباره سالمندی کشور داده شد مبنی بر اینکه این تعداد سالمند نیاز به پرستار دارند. هر سال یک درصد به سالمندان کشور اضافه می شود و همانند کشورهای دنیا باید حرکتی انجام دهیم و از مردم برای حمایت سالمندان کمک بگیریم. ایشان در همان جلسه مصوب کردند که با مسئول کارگروه اجتماعی جلسه بگذارید و هرچه در این زمینه نیاز است پیشنهاد دهید و اگر مصوبه نیاز دارد حتما پیشنهاد دهید که لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی در جلساتی که برگزار می شد، همواره تاکید داشتند که نتایج پیگیری اعلام شود، اظهار کرد: در نوروز امسال گزارشی در رابطه با نذر تخصص ارائه شد مبنی بر اینکه هرشخص توانی دارد مشکلی از جامعه حل کند، اعلام آمادگی کند. پلتفرمی در این زمینه آماده شد و گزارش آن خدمت رئیس جمهور ارائه گردید، ایشان گفتند ظرف ۴۸ ساعت آینده مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود این کار چه مصوبه ای نیاز دارد و ما باید چه اقدامی انجام دهیم.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور افزود: به عنوان نماینده خیرین کشور، خاطرات متعدد با شهید آیت الله رئیسی دارم و مطمئنم ایشان با انبیا و اولیای الهی محشور هستند. ایشان دلسوزانه وقت می‌گذاشت، پاسخگو بود و پشتیبان ولایت بود. در زمینه نذر تخصص با توجه به اینکه ۱۶ میلیون دانش آموز داریم با غربالگری که صورت گرفته،  ۳۰۰ هزار دانش آموز داریم که باید اقدامات درمانی درمورد آنها انجام شود این اقدام پیگیری می شود و ثوابش انشاالله به روح رئیس جمهور شهید هدیه می شود.

علی محمد مودب،  شاعر و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه شعر با بیان اینکه از همان لحظاتی که خبر واقعه شهادت آیت الله رئیسی منتشر شد شعرهای بسیار درخشانی گفته شد، اظهار کرد: شعرهایی که برای رئیس جمهور شهید گفته شده یک اتفاق در تاریخ هنر ایران است. تاریخ ثابت کرده که شعر می‌ماند و روایت می کند. امید است خدا ما را از شر شیطان دور کند.

وی در ادامه به شعرخوانی در وصف شهدای خدمت پرداخت:

صبح آمد و شب نگرانی سحر نشد

یلدای دوری تو به سر نشد

از هر کرانه تیر دعایی روانه بود

از این میانه آه یکی کارگر نشد

در آتش فراق دویدن به دشت و کوه

دردا حریف تاب و تب این جگر نشد

محمدحسین رضایی، پیشکسوت امر خیر با اشاره به خاطراتی از شهید آیت الله رئیسی و اقدامات خیرخواهانه ایشان گفت: در مدتی که در خدمت ایشان بودم و در کنار خیران با ایشان همکاری می کردم، ایشان برای انجام کارهای خیر دغدغه داشت و پیگیری می کرد. در جلسه ماه رمضان، شب ولادت کریم اهل بیت(ع)، نامه ای تنظیم و ارائه شد که مضمون آن،  ۱۶ مسأله درباره خیرین بود و ایشان در جلسه فرموده بودند چرا این نامه باید دیر به دست من برسد.

وی اظهار کرد: شهید آیت الله رئیسی دغدغه مند بودند و امور خیرین را پیگیری می کردند و خطاب به مسئولان می گفتند خیران باید شریک راهبردی شما باشند، نه اینکه خیر، پیمانکار دولت است. تکریم خیرین همواره مورد تاکید ایشان بود.

رضایی عنوان کرد: خیرینی هستند که ارقام بالایی برای پیشرفت کشور هزینه کرده اند باید کار این افراد تسهیل شود.  ۱۶ مطلب که خدمت رئیس جمهور شهید دادیم،  ۳۷ راهکار نیز به پیوست ارائه شد. ایشان از بین ما رفت اما چشم انتظار است و از ما می خواهد بخش دولتی و مردمی، بخش مجریان و خیرین خواسته هایی که در نظر داشتند پی گیری شود. اکنون نوبت دولت است که به بند بند ابلاغیه ایشان پرداخته شود. مجموعه مطالبه گر خیرین تشکیل می دهیم که پیگیری کنند تا روح آن عزیز شاد شود.

وی افزود: ۸ اقدام خیرخواهانه در قالب طرح تکریم شهدای خدمت در نظر است که شامل اجرای طرح های عمرانی، اعزام زائر اولی ها به زیارت امام رضا(ع)، استعدادیابی و مهارت آموزی فرزندان ایتام، نذر قربانی برای ایتام، پایش سلامت بانوان و دانش آموزان، بهسازی و تکمیل مدارس، آزادسازی زندانیان غیر عمد، رفع تنش آبی و سلامت آب روستاها و تهیه جهیزیه برای زوجهای جوان است که در سال ۱۴۰۳ انجام می شود.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ما در انقلابمان چند سیدالشهدا داریم، گفت: آیت الله بهشتی؛ سیدالشهدای انقلاب، شهید آوینی؛ سیدالشهدای اهل قلم، شهید سلیمانی؛ سیدالشهدای مقاومت و شهید رئیسی، سیدالشهدای خدمت هستند. در مسیر زندگی شهید آیت الله رئیسی که مطالعه می کنیم، ایشان هشتمین رئیس جمهور بودند در روز میلاد امام رضا(ع) حکم به ایشان تنفیذ می شود و حکم خادم الرضا(ع) در روز شهادت پذیرفته می شود. اینها تصادفی نیست. وقتی تولیت آستان قدس بودند به زائران توجه ویژه داشتند. در جهت حل مشکلات مردم گام برمی داشتند. ایشان نگران زائران پاکستانی بودند که مسیر طولانی طی می کنند. می گفتند اینها مسیر زیادی طی می کنند تا به میرجاوه می‌رسند باید جایی فراهم شود که خستگی بگیرند که با کمک اوقاف این مشکل رفع شد.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی باید مدیریت دینی داشته باشیم، اظهار کرد: ایشان الگوی ما هستند. به خادمان می‌گفتند اگر به زائری بی احترامی کنید، امام رضا(ع) را از دست خود رنجانده اید. هنگامی که ایشان رئیس قوه قضائیه شدند، من رئیس حوزه ریاست ایشان بودم می گفتند مذاکرات مردمی مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه را مرتب به من اطلاع دهید. با فساد مبارزه می کردند و می گفتند ما اقدامی هستیم نه اعلامی. در جمع کردن پرونده های مبارزه با فساد کارهای بزرگی انجام دادند. در دوران ریاست جمهوری دغدغه رفع نیاز نیازمندان را داشتند. آرزوی ایشان این بود که اعلام کنند ما دیگر فقیر نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha