• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403031208140
  • خبرنگار : 71959

مدیرکل بحران استان تهران خبر داد:

تاکید بر استحکام سازه‌های موقت در مراسم ارتحال امام/ فقط موادغذایی بهداشتی و پلمب شده توزیع شود

تاکید بر استحکام سازه‌های موقت در مراسم ارتحال امام/ فقط موادغذایی بهداشتی و پلمب شده توزیع شود

مدیرکل بحران استان تهران اقدامات ستاد پشتیبانی و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی برا مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر در تشریح اقدامات ستاد پشتیبانی و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره)، اظهارکرد: امسال نیز همچون سال گذشته افتخار خدمت در حوزه امور پشتیبانی، اجرایی، صدور مجوز و ضوابط برپایی ایستگاه‌های صلواتی به اداره کل مدیریت بحران به عنوان نماینده تام الاختیار استاندار تهران در ستاد مرکزی برگزاری سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل محول شده است.

یزدی مهر با بیان اینکه ستاد صدور مجوز و ضوابط برپایی ایستگاه‌های صلواتی را برعهده گرفته است، گفت: این ستاد از ۲۶ اردیبهشت ماه با ظرفیت ۲۵ نیرو در بخشداری آفتاب مستقر شده است.

جانشین استاندار تهران در ستاد پشتیبانی و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل از هماهنگی‌های لازم با مسؤولان ایستگاه های صلواتی در حوزه های مختلف خبر داد و افزود: تمهیدات لازم در حوزه امنیت و انتظامی، ترافیکی و حمل و نقل، راهنمایی مراجعین و زوار، پذیرایی از زائران امام (ره)، اقدامات پیشگیرانه در بخش مخاطرات احتمالی، اسکان زائران و ارائه خدمات فرهنگی اندیشیده شده است.

یزدی مهر با اشاره به استقبال مردمی در جهت تحقق ادای دین مردم نسبت به آرمان‌های امام راحل اظهارکرد: مطابق سال‌های گذشته بر اساس مراجعات مردمی تا به امروز بالغ بر ۱۲۵ ایستگاه صلواتی، فرهنگی و خدماتی جانمایی و بارگذاری شده است.

وی در تشریح جزئیات بیشتر این استقبال مردمی از برپایی ایستگاه‌های پذیرایی از زوار حرم امام خمینی (ره)  گفت: بر اساس حضور مردم، خیرین و علاقه مندان به امام مهربانی‌ها افزایش سقف برپایی ایستگاه‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص نوع سازه ایستگاه‌های صلواتی مراسم یاد شده، اظهار کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی، این ایستگاه‌ها باید از استحکام قابل قبول برخوردار باشد.

وی در ادامه بر ضرورت حفظ کرامت انسان‌ها و ارج نهادن به زوار، مراجعین، مجاورین و علاقه مندان به امام عظیم الشان که یکی از اهداف مهم ستاد است تاکید کرد و افزود: همه اقدامات و تصمیمات ستاد بر این اساس پیاده سازی شده است.

جانشین استاندار تهران در ستاد پشتیبانی و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بر ضرورت کیفیت اقلام پذیرایی کاملاً بهداشتی و بسته بندی شده با کیفیت مطلوب و پلمب شده تاکید کرد و گفت: با توجه به حفظ کرامت زوار به تمامی برپا کنندگان و برگزار کنندگان ایستگاه‌های پذیرایی صلواتی و فرهنگی دستور داده شد از پذیرایی با محصولات بدون پوشش و پلمب استاندارد نیز به طور جدی خودداری شود.

یزدی مهر با تاکید بر اینکه ایستگاه‌های برپا شده ایستگاه‌های پذیرایی صلواتی و فرهنگی هستند، اظهارکرد: این ایستگاه‌ها علاوه بر مواد خوراکی و آب معدنی، بسته‌های فرهنگی برای اقشار مختلف از جمله کودکان و نونهالان و زوار گرانقدر، تقدیم می‌کنند.

جانشین استاندار تهران در ستاد پشتیبانی و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در خصوص ساعت کاری ستاد صدور مجوز گفت: این ستاد همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۲۳ فعال است و این خدمات تا شب قبل از مراسم بزرگداشت تداوم خواهد داشت که به مردم علاقه مند و داوطلبان برپایی ایستگاه‌های صلواتی خدمات رسانی می‌کند و همچنین تلاش شده طبق هماهنگی با مجموعه‌های مختلف نسبت به درخواست‌های ارسالی از حوزه پشتیبانی جامه عمل پوشانده شود ضمناً این ستاد با توجه به حفظ کرامت زوار در صدد تهیه صندلی‌های مناسب برای سالمندان و تأمین ون‌های برقی بدون سقف و تهیه ویلچر برای سالخوردگان، کودکان و افراد دارای ناتوانی جسمی اقدام کرده است.

وی در ادامه از آمادگی کامل همه دستگاه‌های خدمت رسان اعم از آب و برق و گاز و اورژانس و آتش نشانی برای برگزاری این مراسم خبر داد و گفت: تمام نیروها با روحیه جهادی برای خدمت رسانی به زوار آمادگی لازم را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha