• جمعه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403031107376
  • خبرنگار : 71290

دیپلمات پیشین کشورمان: 

اقدام دانشجویان آمریکایی متاثر از نظریه ایستادگی و مقاومت فلسطین است

اقدام دانشجویان آمریکایی متاثر از نظریه ایستادگی و مقاومت فلسطین است

دیپلمات پیشین ایران با بیان این‌که بیداری‌ای که در زمان نامه نخست رهبر انقلاب به جوانان و دانشجویان آمریکایی اتفاق افتاد، موجب شده امروز اتفاقات جدیدی در دنیا در حال رقم خوردن باشد. 

مقام معظم رهبری در نامه‌ای خطاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آن‌ها را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و با اشاره به تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا، بر ورق خوردن تاریخ جهان تأکید کردند. 

در این نامه آمده است: شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می‌کند، مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.

رهبر انقلاب همچنین بیان کردند: جبهه‌ بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سال‌هاست مبارزه می‌کند. هدف این مبارزه، توقفِ ظلم آشکاری است که یک شبکه‌ تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سال‌ها پیش بر ملت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرف کشورشان، آن‌ها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ رفتار به‌شدت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است.

اقدام دانشجویان آمریکایی متاثر از نظریه ایستادگی و مقاومت فلسطین است
تجمع دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از فلسطین

«سید علی سقائیان» دیپلمات پیشین ایران در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکا اظهار داشت: این روند و پروسه‌ای که در میان دانشجویان شاهد هستیم، لحظه‌ای نبوده و در واقع این پروسه به نظریه مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین برمی‌گردد؛ نظریه‌ای که امام خمینی (ره) قبل از انقلاب اسلامی آن را ارائه کردند و مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده‌اند که اگر مقاومت نکنیم دشمن گام به گام سنگرها را فتح می‌کند. 

وی افزود: موضوع حق‌طلبی را باید در نامه نخستی که چند سال پیش رهبری خطاب به جوانان و دانشجویان آمریکایی نوشتند دنبال کنیم، این نامه نیز در همان راستا و با همان اهداف نوشته شده است. 

سفیر سابق ایران در برزیل همچنین بیان کرد: بنابراین بیداری که در آن مقطع حاصل شد، اکنون می‌بینیم اتفاق جدیدی در دنیا در حال رقم خوردن است. رهبری با درایت و تدبیر کار کردند اما دیدیم که رئیس مجلس آمریکا با وحشت می‌گوید جوانان نباید تحت تاثیر نامه رهبری ایران قرار گیرند. این‌ها همه نتیجه ایستادگی و مقاومت مردم غزه است. 

مقام معظم رهبری همچنین در بخش دیگری از نامه خود تاکید کردند: بزرگ‌ترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمک‌های انگلیسی، دولت ایالات متحده‌ آمریکاست که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یک‌سره ادامه داده و حتی با بی‌احتیاطی غیر قابل‌بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. دولت آمریکا و شرکایش، حتی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متحده در قبال جنایت هولناک غزه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است

اقدام دانشجویان آمریکایی متاثر از نظریه ایستادگی و مقاومت فلسطین است
تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه هاروارد

سقائیان، دیپلمات پیشین ایران در ادامه درباره تاثیر نامه رهبر انقلاب بر دانشجویان و فشار به ایالات متحده گفت: معتقدم آمریکا به شدت مجبور است از رژیم صهیونیستی و جنایت‌هایش دفاع و حمایت کند؛ به‌رغم این که شاهد یک دوگانگی در رفتار هستیم، از یک طرف مدعی است رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد کمک‌ها به مردم غزه برسد و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی به این رژیم دارد. 

وی اظهار داشت: متاسفانه سکوت مرگباری که بسیاری از رهبران جهان اسلام داشتند موجب شده تا آمار شهدای غزه به بیش از ۳۰ هزار شهید برسد. این روند مقاومت حتما نتیجه دارد اما هزینه‌اش را مردم فلسطین می دهند. 

وی با اشاره به این که بازگشت به قرآن و اسلام مهم ترین فراز نامه رهبری است، گفت: اقدامی که رژیم صهیونیستی بعد از رای دادگاه لاهه در آتش زدن چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح انجام داد، جنایتی است که حتی سازمان ملل و دولت‌ها نتوانسته‌اند کاری انجام دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha