• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403031006878
  • خبرنگار : 71505

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای فنس‌کشی جاده عباس‌آباد

تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای فنس‌کشی جاده عباس‌آباد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای فنس کشی جاده عباس آباد در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن اکبری در یک برنامه تلویزیونی در تشریح حفاظت از قلمرو یوزپلنگ در محدوده توران گفت: در توران قلمرو یوزپلنگ باید افزایش پیدا می‌کرد. بنابراین در دولت سیزدهم برای اولین بار بالغ بر ۴۵۰ هزار هکتار از زیستگاه‌های اطراف توران توسط بخش خصوصی و مردم حفاظت می‌شود.

وی اضافه کرد: طی چند سال گذشته تعداد قابل توجهی توله یوز در توران و در شرایط طبیعی متولد شده که  که بسیار ارزشمندتر از توله یوزهایی است که در اسارت متولد شدند. این توله‌ها با وجود آنکه در توران متولد شدند ولی پس از مدتی از توران خارج شدند و دیگر اثری از آن‌ها نبوده است.

اکبری ادامه داد: خارج از توران انواع مشکلات همانند نبود حفاظت درست، فقدان امنیت مانند حضور سگ گله و تصادفات جاده‌ای وجود دارد بنابراین امن کردن زیستگاه توران این نوید را می‌دهد که توله یوزهایی که در این محدوده متولد می‌شوند بتواند در همان محل بقا پیدا کنند. 

وی با اشاره به آخرین وضعیت ایمن‌سازی جاده عباس آباد گفت: هم کاهش سرعت خودروهای عبوری، هم ایجاد روشنایی، نشانه‌گذاری علائم و هشدارها انجام شده است علاوه بر آن وزارت راه با کمک سازمان برنامه و بودجه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال جاری به منظور فنس کشی اطراف جاده عباس‌آباد اختصاص داده است. امیدواریم هرچه سریع‌تر با این مبلغ بخشی از کار را انجام دهیم. 

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین وضعیت محیطبانان نیز گفت: به عنوان کسی که سال‌ها کار اجرایی در استان‌ها انجام داده‌ام، معتقدم محیط بانان در زمینه جیره غذایی تقریباً در بهترین شرایط نسبت به سال‌های قبل قرار گرفته‌اند و جیره غذایی به‌طور مرتب با تاکید علی سلاجقه  - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - اختصاص پیدا می‌کند. 

وی افزود: در حوزه امکانات نیز موتور سیکلت و تعدادی خودرو تویوتا به ناوگان محیط بانی تخصیص یافته است که خودروهای مناسب صحرایی هستند اما کافی نیستند لذا امیدواریم سازمان برنامه و بودجه امسال هم در این زمینه کمک کند تا بتوانیم گام‌های موثرتری برداریم. 

اکبری در پایان گفت: ۵۰ درصد بیسیم‌های محیط بانان نیز به‌روز شده است و مجوزهای جدیدی به شکل دیجیتال صادر و کار تجهیز آغاز شده است. امیدواریم طی یکی دو سال آینده ۱۰۰ درصد بیسیم‌های محیط بانان به‌روز شود علاوه بر آن در حوزه پاسگاه‌ها و تجهیزات محیطبانی به ویژه تجهیزات اطفای حریق نیز اتفاقات خوبی رخ داده، به گونه‌ای که متوسط سطح آتش سوزی به یک سوم میانگین ۱۰ سال گذشته رسیده است. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha