• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403030906078
  • خبرنگار : 71573

رمان نویسنده ایرانی درباره جنگ جهانی دوم در اروپا!

رمان نویسنده ایرانی درباره جنگ جهانی دوم در اروپا!

رمان «پرواز قو» نوشته مرتضی نیکو راهی بازار کتاب شده است.

به گزارش ایسنا، این رمان در ۵۶۹ صفحه با شمارگان ۲۲۰ نسخه و قیمت ۴۷۰ هزارتومان در انتشارات مروارید منتشر شده است.

نویسنده در ابتدای رمان نوشته است: «شاید شگفت‌آور باشد که چرا یک ایرانی کتابی درباره جنگ جهانی دوم در اروپا نوشته است. انگیزه نگارش این رمان به مکاشفه‌ای در یک روز تابستانی ۱۳۸۴ برمی‌گردد. در این رؤیا جسد آدولف هیتلر را بر سکوی مرتفعی دیدم که آتش از آن زبانه می‌کشید، همین و بس. سه‌سال بعد علاقه‌مند شدم که داستان کوتاهی درباره آن مکاشفه بنویسم، اما مگر می‌شد درباره یکی از مشهورترین شخصیت‌های تاریخ، تنها داستانی کوتاه نوشت! و اینچنین شد که در تکاملی تدریجی، داستانم به رمانی بلند تبدیل شد. هرچند این رمان تماما بافته خیالم است اما در هنگام نگارش کتاب برای تکیه بر تاریخ دقیق بعضی حوادث به کتاب‌های «سقوط برلین و استالینگراد» نوشته آنتونی بیور و اِوا بروان: «زندگی با هیتلر» اثر خانم هایکه گورته‌ماکر مراجعه می‌کردم. ناگفته نماند که در برانگیختن خیال و داستان‌پردازی‌ام مشاهده مجموعه‌ای از عکس‌ها و فیلم‌های قدیمی نیز برایم بسیار تداعی‌بخش بوده است. و مهم‌تر از هر چیز همسرم که در نگارش اثر نقش بسیاری داشت.»

 در نوشته پشت جلد کتاب نیزآمده است: آرتور شیمل، شخصیت اول رمان، یک مربی باله آلمانی است که بخشی از زندگی‌اش با حوادث سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم مرتبط می‌شود و با طیفی از وقایع و حوادث گوناگون، آمیخته با شور و شیدایی، حیرت و بی‌تابی، شادی و اندوه، و عشق و نفرت در کوهستان‌های آلپ، و خیابان‌های مونیخ و برلین در سال‌های ۱۹۴۴-۱۹۴۵ تداوم می‌یابد. «پرواز قو» رمان پُر راز و رمز و جسورانه‌ای درباره جهان غرب است که نویسنده‌ای ایرانی بیش از یک دهه صرف نوشتن آن کرده است.

«آن شب دوباره از تونل‌های باریک و پله‌های زیاد پایین رفتند، از دهلیزها و دوراهی‌ها گذشتند و به درِ آهنی اتاق بایگانی رسیدند. موقع پایین رفتن، یوآخیم از او خواست تا مسیر را خوب به خاطر بسپارد چراکه شاید در نوبت بعد مجبور باشد خودش به تنهایی آن مسیر را طی کند.»

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۰ ۱۷:۴۰

من این رمان بسیار جذاب و زیبا رو از نمایشگاه کتاب تهیه کردم. از نظر من واقعا بی نظیره و اصلا باورم نمیشد که یک ایرانی نویسنده‌اش باشه اونم در مدت دوازده سال.