• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030905873
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره آتش‌نشانی فریمان:

کارگاه تولید زغال به دام آتش افتاد

کارگاه تولید زغال به دام آتش افتاد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان از وقوع و مهار آتش‌سوزی در انبار تولید زغال این شهر خبر داد و گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

محمد حسن نیکومنش در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حریق انبار و کارگاه زغال سازی در خیابان طالقانی روبروی باغ تالار در ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته شروع و تا یک بامداد مهار شده اظهار کرد: در پی اعلام حریق در انبار و کارگاه زغال در جاده قدیم فریمان بلافاصله آتش‌نشانان از ایستگاه مرکزی با یک دستگاه خودروی سنگین به محل اعزام شدند.

وی عنوان کرد: پس از رسیدن نیروها به محل بلافاصله با سرعت عمل آتش‌نشانان از سرایت آتش به دیگر نقاط این کارگاه جلوگیری به عمل آمد و این عملیات در بامداد امروز به پایان رسید.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان در خصوص دلیل آتش‌سوزی گفت: بالا رفتن دمای داخل خشک‌کن زغال و انتقال حرارت از مشعل روشن به مواد قابل اشتعال منجر به شعله‌وری و گسترش آتش‌سوزی با توجه به دپو دیگر زغال‌ها در کنار کوره شده بود که با رسیدن آتش‌نشانان به محل و رعایت نکات ایمنی حریق در کمترین زمان ممکن مهار و اطفا شد.

وی با بیان اینکه این حادثه خسارت جانی نداشت و آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی و لکه‌گیری محل حادثه به مأموریت خود خاتمه دادند، اظهار کرد: میزان خسارت در دست بررسی است.

روشن بودن بیش از حد چراغ خطر خودرو حادثه آفرید

نیکومنش همچنین از آتش‌سوزی خودروی پراید در فریمان خبر داد و گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ در بامداد چهارشنبه حریق  این خودروی پراید گزارش شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی از ایستگاه مرکزی یک دستگاه خودروی اطفای حریق سنگین به محل حادثه واقع در بلوار امام رضا غربی ۱۲ اعزام شدند.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان با بیان اینکه این خودرو در حاشیه خیابان پارک شده بود، گفت: آتش‌سوزی در اثر روشن بودن بیش از حد چراغ خطر عقب وسیله نقلیه آغاز شده و سپس به دیگر قسمت‌های خودرو سرایت کرده  بود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای آتش‌نشانی حریق  را مهار و از پیشروی آن جلوگیری کردند، افزود: دو نفر سرنشین خودرو در داخل خودرو خواب بودند که به محض رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به محل سرنشینان که در اثر خستگی در خودرو خواب بودند از آن خارج شدند.

نیکومنش با بیان اینکه این عملیات صبح امروز به پایان رسید، گفت: در بررسی‌های اولیه دلیل وقوع حریق با توجه به روشن بودن چراغ خطر عقب خودرو بر اثر گذاشتن پای راننده بر روی پدال ترمز و گرم شدن چراغ خودرو اعلام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha