به گزارش ایسنا، بر اساس بیانیهای، این خودروساز آلمانی در حال بحث با خرده فروشان چینی خود است که چگونه راهبردهای تجاری و خدمات مشتریان خود را با تغییرات بازار تطبیق دهند. پورشه جزئیاتی در مورد مسیر جدید ارائه نکرد، اما گفت که هر دو طرف قصد همکاری بیشتر با هم را دارند.
پورشه و دیگر خودروسازان غربی شاهد کاهش سهم آنها از بازار خودروهای برقی چین بودهاند، زیرا رقبای محلی عرضههای خود را افزایش داده و جایگاه بیشتری را به دست آوردهاند. با توجه به مشکلات اقتصادی چین همچون بحران املاک و مستغلات، تقاضای کلی برای خودروهای الکتریکی تضعیف شده است و باعث کاهش قیمت شده است که تولیدکنندگان و فروشندگان را به شدت کاهش داده است.
رسانههای چینی گزارش دادند که برخی از نمایندگیهای پورشه در چین اکنون برای فروش خودروهای برقی با زیان درخواست غرامت میکنند و همچنین به اهداف فروش امسال اعتراض کردهاند. سال گذشته، چین تقریباً یک چهارم از کل تحویلهای پورشه را به خود اختصاص داد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تحویلهای پورشه در بازار چین ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت و فروش آن در سال جاری همچنان با کاهش ۲۴ درصدی در سه ماهه اول ادامه یافت.
انتهای پیام
نظرات