• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030805198
  • خبرنگار : 71610

ژنرال صهیونیست: تصمیم‌گیرندگان تغییر نکنند، اسرائیل فرو می‌پاشد

ژنرال صهیونیست: تصمیم‌گیرندگان تغییر نکنند، اسرائیل فرو می‌پاشد

یک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که اگر کابینه این رژیم به جنگ پایان ندهد و تصمیم‌گیرندگان تل‌آویو تغییر نکنند، نبرد به جنگ فرسایشی تبدیل خواهد شد که سال‌ها ادامه خواهد داشت و در نهایت منجر به فروپاشی رژیم اشغالگر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره و کمیسر سابق شکایات سربازان در ارتش رژیم صهیونیستی در یادداشتی در روزنامه «هاآرتص» نوشت: اگر جنگ تمام نشود، اسرائیل اسرا را از دست می‌دهد، اقتصاد فرو می‌پاشد، ارتش ذخیره از بین می‌رود، شهرک‌های ویران‌شده در جنوب و شمال بازسازی نخواهند شد و ۱۰۰ هزار آواره فلج خواهند شد.

بریک گفت: انزوای اسرائیل در جهان بیشتر می‌شود و شدت تحریم‌های اقتصادی و فرهنگی و تحریم نظامی که اسرائیل هم‌اکنون شاهد آن است، در نتیجه تصمیمات دادگاه لاهه تشدید خواهد شد. در نتیجه اسرائیل از پروژه‌ها و رویدادهای بین‌المللی کنار گذاشته می‌شود و میزان نفرت از آن در جهان سر به فلک خواهد کشید.

وی افزود: کسانی که می‌توانند در خارج به‌ویژه در زمینه فناوری و پزشکی فعالیت کنند، به طور دسته‌جمعی از اسرائیل فرار خواهند کرد، شکافی که امروز در میان اسرائیلی‌ها وجود دارد، با بدتر شدن اوضاع گسترش می‌یابد و تقابل بین بخش‌های مختلف اسرائیل را متلاشی می‌کند.

این ژنرال ذخیره صهیونیست در ادامه اضافه کرد: احتمال منطقی وقوع یک جنگ منطقه‌ای وجود دارد و این مسئله پایان «اسرائیل» را بیش از پیش تسریع خواهد کرد.

در ادامه این یادداشت آمده است: رهبرانی که موفق به پاسخگویی به حماس و حزب‌الله نشدند، تصمیم گرفتند با آتش بازی کنند.

اسحاق بریک نوشت: رهبران اسرائیل در سطوح سیاسی و نظامی که با اقدامات کورکورانه خود ننگ هفتم اکتبر را برای ما رقم زدند، از نظر روانی نه قادرند و نه تمایلی به پایان دادن به جنگ دارند و هیچ نیرویی جهان آنها را از این موضعشان منصرف نخواهد کرد.

این ژنرال ذخیره صهیونیست تاکید کرد: مسئولین این شکست می‌ترسند پس از کشتار و شرمساری که در هفتم اکتبر به بار آوردند، برخی وزرا و مردم در صورت توقف جنگ، آنها را متهم به تسلیم کنند. برخی از این رهبران کاملا از سرنوشت خود آگاه هستند؛ آنها می‌دانند که شکست آنها در کتاب‌های تاریخ ثبت خواهد شد و برای همیشه از آنها یاد می‌شود؛ بنابراین آماده‌اند تا اسرائیل را نابود کنند و همه اسرائیلی‌ها را با خود به زیر بکشند. برخی دیگر از این رهبران منتظر یک معجزه هستند و در یک واقعیت خیالی زندگی می‌کنند، آنها نیز اسرائیل را به پایان راه می‌رسانند.

در ادامه این یادداشت آمده است: به طور کلی یک نتیجه‌گیری وجود دارد و آن این است که رهبران در سطوح سیاسی و نظامی باید در اسرع وقت تغییر کنند؛ چراکه ما نمی‌توانیم با حضور آنها زنده بمانیم. تنها تغییر رهبران و توقف جنگی که هدف خود را از دست داده است، می‌تواند ما را نجات دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha