• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403030704604
  • خبرنگار : 71461

شعار دهه امامت و ولایت سال ۱۴۰۳ اعلام شد

شعار دهه امامت و ولایت سال ۱۴۰۳ اعلام شد

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: شعار دهه امامت و ولایت سال جاری، ‌ «امیرالمؤمنین (ع) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» تعیین شده و به تمام وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و تشکل‌های مردمی ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا، حسین ظریف‌منش در جلسه تبیین برنامه‌های فرهنگ‌ساز و گرامیداشت غدیر با تسلیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی و سایر شهدای خدمت اظهار کرد:‌ سه تن از این عزیزان از جمله رییس‌جمهور شهید سال‌های طولانی با عضویت در هیأت امناء بنیاد بین‌المللی غدیر توفیق خدمت به آستان مقدس امیرالمؤمنین (ع) را داشتند.

او در ادامه اظهار کرد: توسعه و تعمیق فرهنگ غنی غدیر و تبیین و ترویج آموزه‌های علوی و سیره عملی امیرالمؤمنین (ع) در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و... در شکل‌گیری جامعه علوی و نیل به اهداف نظام مقدّس جمهوری اسلامی مبنی بر «حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی» مؤثر خواهد بود، که در این زمینه یکی از راه‌کارهای ایجاد انگیزه و تشویق مردم و مسئولین و جلب توجه اذهان جامعه به سوی ارزش‌های انسانی و الهی نمادسازی است. لذا پس از بررسی‌های کارشناسان بنیاد بین‌المللی غدیر و تصویب مراجع عالی این نهاد مقدس، شعار سال در دهه امامت و ولایت سال جاری «امیرالمؤمنین (علیه السّلام) معیار زندگی، الگوی حکمرانی» تعیین و به مبادی ذیربط ابلاغ شد و بسیار مورد استقبال جامعه قرار گرفته است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: بـا توجـه بـه جاذبـه‌هـای ایـن عبـارت زیبـا، پرمحتـوا و ارزشمنـد و به منظور نهادینه‌سازی این شعار و تبدیل آن به یک نماد گفتاری همه اقدامات لازم را به عمل آورده‌ایم و از همه ابتکارات، ایده‌پردازی و هنرمندی موالیان امیرالمؤمنین (ع) استفاده شده است، که مواردی از اقدامات به عمل آمده به به این شرح است؛ استفاده و بیان این شعار در مراسم دهه امامت و ولایت و سایر مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه، برگزاری نشست‌های علمی و دوره‌های آموزشی برای تبیین این شعار، استفاده از این شعار در زیرنویس بنرها، پوسترها، پارچه‌نوشته و در سربرگ نامه‌های اداری، بیان این شعار در زیرنویس برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی در مرکز و شبکه‌های استانی، قرائت این شعار در میان شعارهای نماز جمعه، نمازهای جماعت مساجد و ...، توسعه و گسترش این شعار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی.

عضو هیأت امناء بنیاد بین‌المللی غدیر در ادامه اظهار امیدواری کرد با توجه به نمادسازی این شعار ارزشمند در داخل و خارج از کشور، ‌ شاهد مقدمه‌ای برای تحولی بنیادین و اثرگذاری بین گروه‌های هدف و به ویژه مسئولین و مدیران باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha