مجید نژادحسین در گفتوگو با ایسنا، در خصوص افزایش ناوگان اتوبوسرانی شهر مشهد اظهار کرد: ما در این زمینه سه فراخوان مناقصه گذاشتیم و با سه مجموعه وارد مذاکره شدیم. یک مجموعه شرکت سرمایهگذار بخش خصوصی بود که برای ۲۵۰ اتوبوس شامل ۵۰ اتوبوس ۱۸ متری و ۲۰۰ اتوبوس ۱۲ متری توافق انجام و توسط شورای شهر تایید شد و در مرحله تایید فرمانداری و مذاکره با سرمایهگذار است.
وی افزود: در مقطعی ما ۱۳۰ میدلباس درخواست کرده بودیم که ۳۰ دستگاه تحویل داده شد اما بعد از آن به دلیل مشکلاتی با کارخانه تولیدکننده توافق شد ۱۰۰ دستگاه دیگر به اتوبوس ۱۲ متری تبدیل شود که ۵۵ تا ۶۰ اتوبوس میشود.
نژادحسین ادامه داد: قبل از عید با یک شرکت اتوبوس آلمانی وارد مذاکره شدیم که لایحه آن در شورا تایید شد و در مرحله انعقاد قرارداد است. در مرحله اول ۱۰۰ دستگاه تحویل داده میشود اما پیشبینی شده که میتوانند تا ۲۰۰ دستگاه نیز تحویل دهند.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: در حال مذکره با یک سرمایهگذار خوشنام مشهدی هم هستیم تا به ازای هزینه پروانهای که قرار است به ما پرداخت کند، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد نماید. در حال حاضر ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس در مشهد داریم که اگر این ۵۰۰ دستگاه جدید به ناوگان حملونقل عمومی ما اضافه شود، قطعا رضایتمندی خوبی ایجاد میشود.
وی بیان کرد: از میدلباسهایی که قرار بود به اتوبوس تبدیل شود تا قبل از عید۱۰ دستگاه اتوبوس به سیستم وارد شد و۵۰ دستگاه دیگر نیز تا پایان تیرماه تحویل میشود. هر ۱۰۰ دستگاه شرکت آلمانی آماده بوده و کارهای گمرکی آن در حال انجام است. ۲۵۰ دستگاه نیز در مرحله انعقاد قرارداد است که از ماه سوم بعد انعقاد قرارداد به مرور وارد سیستم خواهد شد. هر ماه تعدادی از این اتوبوسها وارد سیستم میشود و در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی در حوزه حملونقل خواهد افتاد.
نژادحسین خاطرنشان کرد: نحوه سرویسدهی اتوبوسها با توجه به اولویتها و مشکلات احصا شده در خطوط مختلف اتوبوسرانی از جمله کمبود اتوبوس، مسیرهایی که نیاز به تقویت دارند، محوریت حرم مطهر و محوریت حاشیه شهر خواهد بود تا موجب رضایتمندی شهروندان شود.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در خط یک مترو در حال حاضر ۶۰ واگن فعال بوده و به ۶۰ واگن دیگر نیاز دارد تا خط یک به کارایی مناسب برسد. در این زمینه مناقصه انجام و شرکت انتخاب شده که در مرحله مذاکره هستند. اواخر اردیبهشت یا در خردادماه قرارداد ۶۰ واگن خط یک مترو مشهد که میتوانست چندین سال قبل انجام شود، منعقد میشود و بعد از ۱۰ ماه واگنها مرحله به مرحله وارد مشهد خواهد شد.
وی در خصوص تاکسی و اتوبوس برقی گفت: در حال حاضر با چند سرمایهگذار در این زمینه صحبت شده و حتی نمونه ماشینهای خود را ارائه کردند اما فعلا اتفاق خاصی که منجر به قرارداد و تفاهمنامه شود، رخ نداده است؛ با این حال ما همچنان در حال مذاکره هستیم.
انتهای پیام
نظرات