• دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122819904
  • خبرنگار : 50492

اطلاعیه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص کشف مقادیری از گوشت «تک سمی»

اطلاعیه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص کشف مقادیری از گوشت «تک سمی»

ایسنا/خراسان رضوی روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای از محرز شدن استفاده از گوشت تک سمی در ۳ واحد در مشهد و طرقبه شاندیز و اقدام به تشکیل پرونده و پلمب این مراکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در متن این اطلاعیه آمده است: به اطلاع زائران و مجاوران آستان ملائک پاسبان رضوی می‌رساند برابر وظیفه‌مندی‌های سازمانی در حوزه تامین امنیت غذایی شهروندان، رصد دقیق و همه‌روزه مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، در تمامی نقاط مشهد و استان در دستور کار بازرسان این اداره کل قرار دارد.

در همین راستا، در سرکشی‌های متوالی از مراکز یادشده طی روزهای گذشته، پس از نمونه‌برداری و آزمایش‌های تشخیصی و تخصصی لازم از گوشت‌های مکشوفه، استفاده از گوشت تک سمی در ۳ واحد در مشهد و طرقبه شاندیز محرز شد که به استناد قوانین سازمان دامپزشکی ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی، نسبت به تشکیل پرونده و پلمب این مراکز اقدام شده است.

نظر به اهمیت موضوع، ضمن قدردانی از تمامی مراکزی که مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی اقدام می‌کنند؛ به تمامی مراکز پذیرایی اعم از رستوران‌ها و ...، مراکز اقامتی، سردخانه‌ها، آشپزخانه‌ها و دیگر موارد مرتبط توصیه می‌شود تا صرفا از گوشت‌های دارای هویت و تولید و بسته‌بندی شده در مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی استفاده کرده و به ویژه از مصرف گوشت‌های از پیش چرخ شده فاقد هویت خودداری کنند.

به شهروندان عزیز در اقصی نقاط استان اطمینان می‌دهیم که خادمین و سربازان امنیت غذایی در دامپزشکی استان در واحدهای نظارتی در تمام ایام سال و از جمله، ایام خاص نظیر؛ ماه مبارک رمضان و نوروز که طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در آن صورت می‌گیرد، رصد دقیق مراکز مرتبط با فرآورده‌های خام دامی را در دستور کار قرار داده و می‌دهند؛ اما با توجه گستردگی شهر و جمعیت بالای مراکز یاد شده، از مردم شریف تقاضا می‌شود. ضمن پرهیز از خرید و مصرف گوشت‌های فاقد هویت و گوشت‌های از پیش چرخ شده، در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوک در تولید، نگهداری، حمل و نقل، توزیع و نگهداری انواع گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی موارد را با سامانه پیامک ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع‌رسانی کنند تا اقدامات بعدی از طریق اداره کل دامپزشکی استان صورت پذیرد.

در انتها یادآور می‌شود مراکز متخلف یاد شده پملب بوده و امکان هرگونه فعالیت از آن‌ها سلب شده و پرونده این متخلفین در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha