• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402122014187
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

تولید بازی‌های گرافیکی دوبعدی و سه‌بعدی ماجراجویی در کشور

تولید بازی‌های گرافیکی دوبعدی و سه‌بعدی ماجراجویی در کشور
عکس تزئینی است

یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از فناوری‌های یونیتی و بلاکچین و با آخرین ابزارهای روز دنیا موفق به طراحی و تولید بازی‌های گرافیکی دوبعدی و سه بعدی ماجراجویی شده است که از جذابیت گرافیکی فوق‌العاده‌ای برخوردار است، این در حالی است که بازی‌های مشابه خارجی در اپ استورهای خارجی با هزینه‌های بالایی جهت شارژ و تداوم استفاده کاربر به فروش می‌رسد.

به گزارش ایسنا، ناصر محمودی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره اهمیت ساخت بازی‌های گرافیکی اظهار کرد: صنعت بازی‌سازی در ایران، صنعت رو به رشد و آینده‌داری است. این صنعت در ایران طرفداران بی شماری هم دارد، به طوری‌که در حال حاضر ۶۴ درصد از جمعیت ایران عضوی از جامعه بازی‌های ویدیوئی هستند. با توجه به این‌که این گروه عمدتا زیر ۳۵ سال سن دارند، ظرفیت بسیار زیادی برای رشد این صنعت به خصوص از جانب جوانان و نوجوانان وجود دارد.

وی ادامه داد: از کاربردهای دیگر گیمیفیکیشن، استفاده از آنها در آموزش الکترونیکی، آزمون الکترونیکی و مسابقه بین فراگیران است که کاربرد بسزایی در حوزه آموزش دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص کاربرد بازی‌های گرافیکی، تصریح کرد: عمده مخاطبان بازی‌ها، بخش خانگی، آموزشگاه‌ها و کاربران شخصی Gamification هستند.  این قبیل بازی‌ها، باعث بهبود شرایط کاری و افزایش مشارکت، تعامل و رقابت می‌شوند و استفاده از قوانین بازی به ما کمک می‌کند تا به اهداف واقع‌بینانه کسب و کار برسیم. این شیوه‌های بازی‌سازی می‌تواند شامل امتیاز، مدال‌ها، سکه و ... باشد و از آن در صنایع مختلف مانند بانک‌ها، کسب‌وکارها و آموزش استفاده می‌شود. از طریق گیمیفیکیشن، وظایف کسل کننده، جذاب می‌شود و وظایف دشوار به وظایف مورد علاقه و ساده تبدیل می‌شوند.

به گفته وی، این محصول سال ۲۰۲۲ تولید شده است و به تعداد ۱۵ نفر فرصت اشتغال برای طراحان کاراکتر و صدا، نویسنده سناریو، توسعه دهنده‌های یونیتی، واقعیت افزوده و تیم مارکتینگ ایجاد کرده است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، محمودی ادامه داد: این محصولات با میانگین هزینه ۱۵ هزار دلار با همکاری شرکت خارجی در نسخه mvp توسعه داده شده است، این در حالی است که در اپ استورهای خارجی بازی‌های مشابه با هزینه‌های بسیار بالا جهت شارژ و تداوم استفاده کاربر از اپ به‌فروش می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha