• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1402120805299
  • خبرنگار : 90003

سه‌گانه شعری که با «خاکستر پروانه» تکمیل می‌شود

سه‌گانه شعری که با «خاکستر پروانه» تکمیل می‌شود

«سوز پروانه» پس از کتاب شعر «شور پروانه» دومین اثر مکتوب پروانه ناطقی است و با مجموعه «خاکستر پروانه» این سه‌گانه تکمیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، پروانه ناطقی، شاعر اهل فارس که در حال آماده کردن سومین اثر خود به‌نام «خاکستر پروانه» است گفت: از دوران دبیرستان که ذوق سرودن شعر را در خود دریافتم، به نگارش شعر پرداختم. وصف و ستودن زیبایی‌های طبیعت، شگفتی‌های جهانِ هستی، عشق و مضامینِ اجتماعی موضوع شعرهایی بود که طی این سالها به آنها پرداخته‌ام.

این شاعر درباره دو کتاب شعرش توضیح داد: سروده‌هایم در این کتاب‌ها اغلب به سبک عراقی و گاهی به سبک خراسانی است. در کنار غزلیاتی که سروده‌ام، قطعه‌هایی ادبی به صورت نثر و همچنین رباعی و دوبیتی‌ نوشته و جمع‌آوری کرده‌ام که هنوز چاپ نشده‌اند. کتاب سومم به نام «خاکستر پروانه» در حال تصحیح و آماده شدن برای چاپ است.

ناطقی درباره تم آثارش گفت: این اشعار مانند آرام‌بخش عمل می‌کند. برای این شعرها از طبیعت بسیار الهام گرفته‌ام.

سه‌گانه شعری که با «خاکستر پروانه» تکمیل می‌شود

در سالهای اخیر دو آیین گرامیداشت با حضور شاعران و اهالی فرهنگ و ادب برای این شاعر برگزار شده است.

پروانه ناطقی همچنان در محافل ادبی حضور جدی دارد. او متولد دهم آذرماه ۱۳۲۲ است و دوران تحصیل را از دبستان تا دبیرستان در آموزشگاه بهار داراب گذرانده و به قول خودش بهار زندگی‌اش در همین آموزشگاه بهار بوده است.

او در هجده‌سالگی و به دعوت مسوولان وقت آموزش و پرورش و دبستان آزرم در این مدرسه به شکل حق‌التدریس، مشغول به کار شد اما بعد از ازدواج امکان ادامه تدریس برایش فراهم نبود. 

او توضیح داد: دوری از تدریس و مدرسه نتوانسته مرا از ادبیات جدا کند و خانه و وظیفه مادری مانع رشد تخیلاتم در عرصه شعر نبوده است.

سه‌گانه شعری که با «خاکستر پروانه» تکمیل می‌شود

آثار ناطقی، پس از تشکیل انجمن‌های ادبی شهرستان مانند انجمن ادبی نیما و باران، بارها مورد نقد قرار گرفته است. او می‌گوید: با شرکت مستمر در این انجمن‌ها توانستم عطش خود را در آموختن را تاحدودی سیراب کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha