• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120502613
  • خبرنگار : 50107

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات:

برگزاری سه مانور انتخاباتی در خراسان رضوی

برگزاری سه مانور انتخاباتی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سه مرحله مانور انجام شده است، گفت: اولین مانور در ۱۲ بهمن بود که ۱۹۰ دستگاه احراز هویت مانور را انجام دادند. مانور دوم در ۲۴ بهمن‌ماه برای ۲۴۴ دستگاه و آخرین مرحله در روز گذشته برای همین تعداد دستگاه انجام شد.

حسن امیری امروز ۵ اسفندماه در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: استان ما بعد از تهران دومین استان از نظر تعداد صندوق‌های رای است. با توجه با اینکه در انتخابات مجلس فاروج نیز بخشی از خراسان رضوی در نظر گرفته شده، تعداد شعب استان و فاروج ۴۶۲۷ صندوق بوده که ۵۵ صندوق متعلق به فاروج است و در استان ۴۵۷۲ صندوق داریم. از این تعداد ۳۵۸۷ صندوق ثابت و ۱۰۴۰ صندوق سیار است و به تفکیک مناطق نیز ۲۸۲۲ صندوق شهری و ۱۸۰۵ صندوق روستایی داریم.

وی با بیان اینکه بر اساس تاکیدات استاندار از چند وقت پیش تمام زیرساخت‌های مورد نیاز برای انتخابات را فراهم کردیم، عنوان کرد: اقداماتی توسط کمیته فناوری انجام شده که البته با کمک تمام همکاران در ۳۴ شهرستان اتفاق افتاده است. یکی از اقدامات این بود که اوایل بهمن‌ماه دو گروه هفت نفره به تهران اعزام شدند و دو روز آموزش دیدند و پس از بازگشت آموزش تمام همکاران فناوری در سطح شهرستان‌ها را بر عهده داشتند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: برای هر شعبه دو نفر کاربر رایانه یا در واقع دستگاه احراز هویت در نظر گرفتیم. دو جلسه آموزشی به صورت کارگاهی در خود دفتر فناوری برای آن‌ها انجام شد. بر اساس تعداد صندوق‌ها حدود ۹۵۰۰ کاربر داریم و در مجموع حدود ۱۲، ۱۳ هزار نفر آموزش دیدند.

امیری بیان کرد: امسال برخلاف سال‌های قبل افراد با ارائه پنج کارت هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان‌خدمت و پاسپورت می‌توانند رای دهند. شناسنامه‌ها ممهور به مهر نمی‌شود. در حال حاضر در تمام شعب ثابت ارتباط کامل برقرار است. در سطح استان ۲۳ شعبه داریم که ارتباطشان ضعیف است و در سطح عالی نیست اما نیازها را برآورده می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم برای ما این است که معاندین سعی دارند به انتخابات ضربه بزنند و نفوذ پیدا کنند، بنابراین زیرساخت ارتباطی را تقویت کردیم و از نظر امنیت تمام اقدامات لازم انجام شده است. در سال‌های اخیر ارتباط بین فرمانداری و ستاد استانداری بر اساس فیبر نوری بود که تلاش کردیم فیبر نوری را برای تمام ۶۵ بخشداری نیز برقرار کنیم، ۲۰ بخشداری به فیبر نوری مجهز شدند و بقیه را نیز مجهز خواهیم کرد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سه مرحله مانور انجام شده است، تصریح کرد: اولین مانور در ۱۲ بهمن بود که ۱۹۰ دستگاه احراز هویت مانور را انجام دادند. مانور دوم در ۲۴ بهمن‌ماه برای ۲۴۴ دستگاه و آخرین مرحله در روز گذشته برای همین تعداد دستگاه انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha