• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402120201271
  • خبرنگار : 71442

با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران عنوان شد

پاسخ رییس صداوسیما به پرسش‌های ایسنا/ نظارت بر تبلیغات و پخش نوروزی «پایتخت»

پاسخ رییس صداوسیما به پرسش‌های ایسنا/ نظارت بر تبلیغات و پخش نوروزی «پایتخت»

رئیس سازمان صداوسیما که در نمایشگاه رسانه‌های ایران حاضر شده بود، ضمن تاکید بر لزوم همگرایی رسانه‌ای، اظهار کرد: هر چه ما رسانه‌ها به هم نزدیک‌تر شویم و صدای همدیگر را بهتر بشنویم و با یکدیگر تعامل داشته باشیم، حتما در نهایت سود و فایده آن به نفع مردم خواهد بود.

پیمان جبلی ـ رییس سازمان صداوسیما ـ که امروز (چهارشنبه) در نمایشگاه رسانه‌های ایران حاضر شده بود، در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی حضورش در نمایشگاه که پیامی مبنی بر همگرایی رسانه‌ای را به دنبال دارد، چنین گفت: نمایشگاه رسانه‌ها این فرصت را در اختیار مردم قرار می‌دهد که ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با رسانه‌ها داشته باشند و با پیام‌آفرینان در رسانه‌ها آشنا شوند. خیلی خوشحالم که در جمع همکاران رسانه‌ای خودم هستم.

وی گفت: وظیفه ما رسانه‌ها ـ چه مکتوب چه برخط و چه تصویری ـ رساندن صدای مردم به مسئولان، بیان واقعیت‌ها و مشکلات، امیدبخشی و امیدآفرینی به مردم و ایفای نقش تاریخی است. هر چه ما رسانه‌ها به هم نزدیک‌تر شویم و صدای همدیگر را بهتر بشنویم و با یکدیگر تعامل داشته باشیم، حتما در نهایت سود و فایده آن به نفع و سود مردم خواهد بود.

جبلی در پاسخ به این پرسش ایسنا که در طول حضور دوساله خود در ریاست سازمان صداوسیما کجاها از رسانه‌ها رنجید و کجاها احساس کرد که رسانه کمک‌کننده بوده است؟ اظهار کرد: به نظرم بهتر است به جای اصطلاح رنجش از اصطلاح توقع و انتظار متقابل استفاده کنیم. اینکه به همدیگر کمک کنیم؛ همگی در برابر جامعه، مردم و آینده فرزندان این کشور مسوولیم. هر اقدامی که باعث تضعیف امید به آینده باشد قطعا اشکال دارد و باید به کمک همدیگر بیاییم از همدیگر کمک بگیریم و مکمل همدیگر باشیم.

پاسخ رییس صداوسیما به پرسش‌های ایسنا/ نظارت بر تبلیغات و پخش نوروزی «پایتخت»

او در پاسخ به سوالی درباره آمار و ارقامی که درخصوص برنامه‌های تلویزیون در نظرسنجی‌ها مبنی بر کاهش مخاطبان اعلام شده است، اظهار کرد: نظرسنجی‌ها بر اساس شاخص‌های متنوع و قابل تفسیر انجام می‌شود، اتکای صرف به نتایج نظرسنجی‌ها در هیچ جای دنیا کاری علمی نیست. باید به مجموعه شاخص‌ها، زمینه‌ها و عوامل تاثیرگذار توجه کرد. آمار خامی که وجود دارد باید فراوری و با شاخص‌های مختلف سنجیده شود. ما از هر گونه کمک منصفانه و دلسوزانه رسانه به جامعه و مردم از جمله رسانه ملی استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایسنا درباره‌ی احتمال نرسیدن سریال «پایتخت» برای پخش در نوروز ۱۴۰۳، توضیح داد: بعید می‌دانم اینچنین باشد اما دوستان ما در سیمافیلم مجموعه‌های مختلف نمایشی را دنبال می‌کنند و به این سوال شما پاسخ خواهند داد.

پیمان جبلی درباره‌ی برنامه‌هایی که نوروز و ماه رمضان از تلویزیون پخش می‌شوند، خاطرنشان کرد: به‌زودی قرار است از پشت صحنه چند سریال و امشب از پشت صحنه برنامه «محفل» بازدید کنم. این برنامه در ماه رمضان پرتوان مثل سال گذشته در خدمت مردم خواهد بود.

رییس صداوسیما شبکه‌های دویست گانه انتخابات را مهم‌ترین اقدام رسانه ملی برای مردمی کردن این رویداد سیاسی دانست و افزود: تا امروز حدود ۱۴۰۰ مناظره در حدود ۲۰۰ حوزه انتخابیه بین نامزدهای مختلف برگزار شده است. در کنار این مناظره‌ها حدود ۲۴۰۰ بسته تصویری بیست دقیقه‌ای نامزدها در جدول پخش قرار گرفته است. از فردا ساعت هشت صبح مردم شاهد این برنامه‌ها خواهند بود.

به گفته وی نامزدهای حوزه انتخابیه به صورت دست‌جمعی با هم گفتگو می‌کنند. در شهر تهران هم عینا همین اتفاق افتاده و مناظره‌ها ضبط شده است. از کانال انتخاباتی تهران مردم می‌توانند برنامه‌ها را تماشا کنند.

پاسخ رییس صداوسیما به پرسش‌های ایسنا/ نظارت بر تبلیغات و پخش نوروزی «پایتخت»

جبلی با اعلام این خبر که در حال حاضر حدود ۱۷ سریال جلوی دوربین داریم، گفت: نزدیک ۲۵ فیلمنامه سریال هم در آستانه قرارداد داریم. برای سال آینده تا پایان سال جدول پخش مجموعه‌های نمایشی‌مان پر شده است. به شخصیت‌های تاریخی، تاریخ معاصر، سبک زندگی و حوزه‌های مغفول‌مانده، می‌پردازیم.

این روزها برخی تبلیغات در صداوسیما با انتقادهایی همراه بوده است. جبلی در پاسخ به این پرسش ایسنا که به عنوان رییس رسانه ملی چقدر دغدغه آن را دارد که این تبلیغات از سلامت و صحت کاملی برخوردار باشد، اظهار کرد: به تدریج در حال برطرف کردن آسیب‌هایی هستیم که بعضی از انواع تبلیغات بازرگانی در سال‌های اخیر داشته است. مثل تبلیغاتی که به موضوع خانواده و جمعیت توجه نکرده، تبلیغات کالاهای لوکس، تبلیغات کالاهای تجملاتی که برخی از آنها را برطرف کردیم و برخی از آنها را هم به تدریج برطرف می کنیم. 

جبلی درباره موضوع تبلیغات افزود: به هر حال صاحب تبلیغات به دنبال بیشتر دیده شده است و می‌خواهد ویترین زیباتری برای خودش بچیند.  لذا ما تا حدی موثر هستیم که شکل و شمایل آگهی‌ها را تغییر دهیم. خوشبختانه هم کانون‌های تبلیغاتی و هم بنگاه‌ها همراهی و همکاری خوبی را شروع کردند. ما اخیرا جلسه‌ای را در جشنواره آگهی‌های بازرگانی داشتیم که هم بنگاه‌های اقتصادی و تجاری و هم کانون‌های تبلیغاتی و تجاری حضور داشتند. مردم از ما انتظار دارند که این آسیب ها در تبلیغات بازرگانی برطرف شود. درست است که شما می‌خواهید محصولاتتان بهتر و بیشتر دیده شود، اما از آن طرف هم باید به واقعیت‌های اجتماعی هم توجه کرد.

پاسخ رییس صداوسیما به پرسش‌های ایسنا/ نظارت بر تبلیغات و پخش نوروزی «پایتخت»

رئیس صدا و سیما در پایان گفت: امیدواریم با ابزارهایی که در اختیار ماست، از جمله تشویق کانون‌ها و بنگاه‌هایی که بیشتر به این معیارها توجه می‌کنند از جمله تخفیف دادن، این ایرادات در تبلیغات بازرگانی برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha