• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111813407
  • خبرنگار : 50167

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد

لزوم شناسایی و شکوفایی افراد در کمیته‌ امداد امام خمینی (ره)

لزوم شناسایی و شکوفایی افراد در کمیته‌ امداد امام خمینی (ره)

ایسنا/زنجان قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: شناسایی و شکوفایی استعدادهای افراد از جمله فعالیت‌هایی است که در حوزه مشاوره باید مورد توجه قرار گیرد.

جعفر صباغیان امروز (چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه) در مراسم افتتاح کلینیک رز در استان زنجان، با بیان اینکه مشاوره در کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از موضوعاتی که مورد تأکید هیأت امناء است، اظهار کرد: در بحث شکوفایی استعدادهای کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۷ برنامه با ۱۲۰ خدمت موردنظر است.

وی با بیان اینکه اگر به موضوعات فکری و ذهنی افراد توجهی نداشته باشیم، توانمندسازی نیز شکل نخواهد گرفت، افزود: افرادی هستند که خانواده متمکن و شغل مناسبی دارند ولی گاهی اوقات به علت گرفتاری به آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد همه چیز خود را از دست می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه توجه به فقر معنوی افراد ضروری بوده و یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی ره است، تصریح کرد: خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) فقط اشتغال و مسکن نیست؛ بلکه مباحث فرهنگی نیز در اولویت ارائه خدمات قرار دارد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه شناسایی و شکوفایی استعدادهای افراد از جمله فعالیت‌هایی است که در حوزه مشاوره باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: موضوع روانشناسی از برنامه‌هایی بوده که در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به آن شده و این کمیته نیز وظیفه دارد به جامعه هدف خود با توجه به حساسیت‌های موجود در این زمینه خدمات‌رسانی کند.

صباغیان با بیان اینکه در کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات زیادی ارائه می‌شود، اظهار کرد: اگر در این خدمات نگاه فرهنگی وجود نداشته باشد، همه این اقدامات از بین می‌رود بنابراین خدمات معنوی و مشاوره‌ای در اولویت این نهاد قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه، افزود: بیشتر خدماتی که در حال حاضر ارائه می‌شود، خدماتی هستند که پس از وقوع آسیب ارائه می‌شود و ما توانایی این را داریم که اقدامی پیشگیرانه را جهت تقویت سلامت روانی جامعه هدف خود ارائه کنیم.

این مسئول در رابطه با موسسه رز، خاطرنشان کرد: این موسسه می‌تواند در اقدامات پیشگیرانه فعال باشد و قبل از آن که فردی به معضلی دچار شود آن را حل مشکل آن قدم برداشته بردارد و فقط در فعال نباشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha