• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402111612257
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان اردبیل:

تأکید دولت بر اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی است/ تفویض اختیار به مدیران استانی

تأکید دولت بر اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی است/ تفویض اختیار به مدیران استانی

ایسنا/اردبیل مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان اردبیل گفت: تأکید ریاست جمهوری بر اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی است و این فرصتی برای تعیین تکلیف اموال تملیکی است.

داور سرپاکی امروز، ۱۶ بهمن در گفت وگو با خبرنگاران در محل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان اردبیل با بیان اینکه این سازمان زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور است و وظیفه تعیین تکلیف اموال ضبط شده به نفع دولت را دارد، گفت: در دولت سیزدهم با تأکید دولت شاهد ساختارمندی سازمان اموال تملیکی کشور هستیم و با تجهیز و خرید انبار و جذب نیروی انسانی به‌ دنبال تعیین تکلیف کالاها و اموال موجود در انبارهای سازمان هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه تا زمان صدور آرای قضایی از کالاها و اموال نگهداری می‌کنیم، افزود: سازمان بر اساس قوانین و آرای صادره از مراکز قضایی با ۴ شیوه فروش، اعاده، استرداد و انهدام نسبت به تعیین تکلیف اموال اقدام می‌کند.

مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان اردبیل عنوان کرد: این سازمان بزرگترین برگزار کننده مزایده‌های سراسری در سطح کشور است و بصورت الکترونیکی در سامانه ستادیران برای مشاهده خریداران و شرکت کنندگان اطلاع رسانی می‌کند.

سرپاکی اعلام کرد: اعاده کالاها مربوط به کالاهای متروکه گمرگی است و بر اساس اظهارنامه گمرگی بعد از ۵ ماه و عدم مراجعه صاحب کالا برای تعیین تکلیف، توسط دولت ضبط و تعیین تکلیف میشود، اما سازمان در جهت کمک به تولید و کسب و کار مردم تلاش می‌کند تعیین تکلیف از سوی صاحب کالا انجام شود.

وی اظهار کرد: سازمان اموال تملیکی استان در راستای صیانت از سلامت و بهداشت جامعه کالاهایی همچون مواد غذایی، دارویی و بهداشتی را با استعلام از دستگاه‌های مربوطه و در صورت نداشتن مجوز بصورت کالای امحایی شناخته و اقدام به انهدام آن با روش اصولی می‌کند.

سرپاکی اضافه کرد: پرونده‌های وصولی در دولت مستقر یک هزار و ۸۵۵ فقره با مبلغ ۱۶ هزار میلیارد ریال تشکیل شده که نسبت به دوره قبلی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول استان با اشاره به اینکه دادستان مرکز استان در بازدیدی از انبارهای سازمان اعلام رضایت کامل کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر عمده کالای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی استان اردبیل ماینرهای ضبط شده، البسه و پوشاک، لوازم یدکی، مواد آرایشی و بهداشتی و دارویی است.

وی بیان کرد: با دستور وزیر اقتصاد و دارایی برای مدیران استانی سازمان جهت تعیین تکلیف و فروش کالاها تفویض اختیار شده است.

سرپاکی خاطرنشان کرد: در بخش فروش اموال، انهدام و استرداد کالا در سال های ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه با افزایش چشمگیر مواجه بوده‌ایم.

انتهای پیام

  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha