• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402111108430
  • خبرنگار : 50622

رییس پژوهشگاه مواد و انرژی:

پژوهشگاه مواد و انرژی می‌تواند نقشه علم و فناوری البرز را تهیه کند

پژوهشگاه مواد و انرژی می‌تواند نقشه علم و فناوری البرز را تهیه کند

ایسنا/البرز رییس پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان اینکه در حوزه سند فرهنگ، یک برش فرهنگی تعریف شده است، افزود: استان البرز ظرفیت تهیه برش علم و فناوری ذیل نقشه جامع علمی کشور را دارد و پژوهشگاه مواد و انرژی می‌تواند به عنوان یکی دیگر از امور این مسئولیت را عهده دار شود.

به گزارش ایسنا، حمید امیدوار روز چهارشنبه ۱۱ بهمن در جلسه با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رؤسا و اساتید دانشگاه‌های استان البرز در حوزه علم و فناوری که در محل پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد با بیان اینکه در دهه مبارک فجر شش پروژه در این مجموعه افتتاح می‌شود، گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، دو راهبرد اساسی باید در زمینه علم و فناوری داشته باشیم.

وی با اشاره  به بیانیه گام دوم توضیح داد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری شیب رشد علمی کشور نباید متوقف شود و  ریل گذاری علم و فناوری باید بر اساس نیازهای کشور انجام شود.

وی گفت: فارغ از سیاست‌های سلیقه‌ای برخی دانشگاه‌ها این دو راهبرد اساسی در حوزه‌های عمومی، تخصصی علم و فناوری کشور باید مد نظر باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید ظرفیت‌های کشور را به سمت طرح‌های کلان ملی ببریم، ادامه داد: متاسفانه در این زمینه خیلی موفق نبوده‌ایم، شاید ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته طرح‌های کلان آسیب‌هایی داشت اما درحال حاضر باید آسیب شناسی و احیای این موضوع صورت گیرد تا بتوانیم دستاوردهایی را در حوزه علم و فناوری کشور ایجاد کنیم.

وی در خصوص سند آمایش فناوری، گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان البرز امکان آماده سازی سند آمایش فناوری وجود دارد.

امیدوار با بیان اینکه سازمان برنامه قطب بندی برخی استان‌ها را انجام داده است، بیان کرد: در کنار این اطلس علم و فناوری به منظور برقراری ارتباط با ظرفیت‌های استان ایجاد شود که دانشگاه می‌تواند حوزه فناوری را به این سمت سوق دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه سند فرهنگ، یک برش فرهنگی تعریف شده است، افزود: استان البرز ظرفیت تهیه برش علم و فناوری ذیل نقشه جامع علمی کشور را دارد و پژوهشگاه مواد و انرژی می‌تواند به عنوان یکی دیگر از امور این مسئولیت را عهده دار شود.

امیدوار با اشاره به اینکه در حوزه آموزش عالی و علم و فناوری کشور هنوز یک نگاشت نهادی نداریم، گفت: باید جایگاه معاونت علمی و وزارت علمی و پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها را بدانیم، این نگاشت نهادی وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و پژوهشگاه‌ها می‌توانند نقاط اتصال پروژه‌های کلان ملی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha