• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111006939
  • خبرنگار : 50163

مدیرعامل هلال‌احمر استان زنجان:

حمایت روانی پیش نیاز همه آموزش‌ها در جمعیت هلال‌احمر است

حمایت روانی پیش نیاز همه آموزش‌ها در جمعیت هلال‌احمر است

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: پیش نیاز همه آموزش‌ها و اقدامات در جمعیت هلال‌احمر حمایت روانی است که در این راستا تیم‌های سحر برای مداخلات روان شناختی در آسیب‌ها و مخاطرات تشکیل شده است. 

 حکمت‌اله هاشمی دیروز (دوشنبه ۹ ماه) در نشست تخصصی با فرماندهان و سرگروهان تیم سحر استان زنجان، اظهار کرد: اقداماتی که توسط این اعضا در مواجهه با بحران‌ها در حوزه روان شناختی انجام می‌شود بسیار ارزشمند است. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش دو موضوع بسیار مهم آموزش کمک‌های اولیه و حمایت‌های روانی از رسالت و اهداف جمعیت هلال‌احمر است، یادآور شد: این ۲ موضوع باید زیربنای تمام اقدامات باشد و همه حوزه‌های جمعیت هلال نیز باید به این موضوع توجه جدی  داشته باشند. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه رویکرد هلال‌احمر این است که این دو موضوع مهم که از اثرگذارترین بخش‌ها در بحران‌هاست تقویت شود، گفت: در برنامه‌های مدیریتی نیز همچنین باید به این حوزه‌ها توجه جدی و اصولی شود؛ چراکه کمک‌های اولیه جزو رسالت‌های اصلی در اساس‌نامه جمعیت هلال‌احمر و کلید واژه اصلی حمایت از  سلامت انسان‌ها به شمار می‌رود.

هاشمی با بیان اینکه پیش نیاز همه آموزش‌ها و اقدامات در جمعیت هلال‌احمر حمایت روانی است، افزود: در این راستا  تیم‌های سحر برای مداخلات روان شناختی در آسیب‌ها و مخاطرات تشکیل شده و فعالیت دارند. 

وی اظهار کرد: بهترین زمان خدمت‌رسانی تیم‌های سحر در مواجهه با بحران‌ها در زمان امدادرسانی است‌ که بر این اساس طرح امداد رسانی استاندارد بر اساس تجربیات در سوانح و حوادث تهیه و تنظیم شده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: این طرح امدادرسانی استاندارد می‌تواند بسیار مفید، اثرگذار و کاهش هزینه‌ها در حوادث بوده و بر کارکرد سایر ارگان‌ها نیز تاثیرگذار باشد. 

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر در زمان حادثه در نقطه صفر قرار داریم، افزود: حوادثی همچون زلزله بم دوباره در کشور رخ داده شود باز همان اشکالات را داریم چرا که برنامه برون رفت از مشکلات احصا شده  ولی با اجرای این طرح توسط همه ارگان‌ها قبل از وقوع حوادث باید تمرین کرد تا هزینه کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در این طرح نزدیک به ۱۵۰۰ کلید واژه احصا شده  و مدیریت بحران باید بر این موضوع توجه داشته باشد تا با جمعیت هلال‌احمر به یک ادبیات مشترک برسند، گفت: باید ادبیات مشترک در این حوزه در جمعیت هلال‌احمر ایجاد شود تا بتوانیم در همه حوزه‌ها موفق باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha