• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402110805527
  • خبرنگار : 71442

با اشاره به نمایشگاه رسانه‌های ایران

مهدی فرقانی: اعتماد مردم به رسانه جزو سرمایه دولت است

مهدی فرقانی: اعتماد مردم به رسانه جزو سرمایه دولت است

محمدمهدی فرقانی می‌گوید: «برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران فرصتی برای شنیدن حرف دل مردم و همچنین زمانی برای هم‌اندیشی رسانه‌هاست.»

این استاد ارتباطات درباره ضرورت برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران به ایسنا می‌گوید: «این نمایشگاه قرار است بعد از چند سال وقفه برگزار شود که به نظرم از یک‌سو فرصتی است که رسانه‌ها حرف دل مردم را بشنوند و از سوی دیگر فرصتی است برای هم‌اندیشی، تشکیل کارگاه‌های روزنامه‌نگاری و انتقال تجربیات و دانش روزنامه‌نگاران پیشکسوت. همین‌طور ارتباط بین نسلی میان روزنامه‌نگاران از دیگر مزایایی است که این نمایشگاه می‌تواند به همراه داشته باشد.»

وی در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر وظایف ساده شغلیِ خبرنگاران در خطر است، بحث «تامین و تضمین حقوق حرفه‌ای روزنامه‌نگاران در چهارچوب قانون» را مطرح کرده و می‌گوید: «این موضوع می‌تواند یکی از مطالبات و محورهای اصلی نمایشگاه رسانه‌های ایران باشد.»

در این زمینه بخوانید:

مجید رضاییان: نمایشگاه رسانه‌های ایران بستری برای عرضه مطالبات رسانه‌هاست 

فرقانی تصریح می‌کند: «به عقیده من موضوع «حقوق حرفه‌ای و آزادی‌های حرفه‌ای روزنامه‌نگاران» می‌تواند یک شعار محوری برای نمایشگاه و یک مطالبه صنفی باشد.»

نویسنده کتاب «گزارش‌نویسی چشم عقاب روزنامه‌نگاری» می‌گوید: «بحث ضرورت تبیین قانون حمایت از حقوق حرفه‌ای روزنامه‌نگاران در کمیسیون‌های فرهنگی مجلس‌های قبل و کارگروه‌های دولت‌های پیش‌تر مطرح و پیش‌نویس‌های آن از ۲۰ سال گذشته تا به امروز تهیه شده است اما هنوز به قانون تبدیل نشده است که این موضوع می‌تواند زمینه اصلی برخی از مباحث این نمایشگاه باشد و پیشنهاد می‌شود حتی در این مورد نشست‌هایی نیز برگزار شود.»

این استاد دانشگاه تاکید می‌کند: «برگزاری نمایشگاه می‌تواند یک بستر مهم و تاثیرگذار برای اهالی رسانه و مردم باشد. ‌در این نمایشگاه بستر گفت‌وگوی حرفه‌ای‌ اهالی حوزه رسانه با مردم فراهم می‌شود. علاوه بر این، زمینه گفت‌وگو بین روزنامه‌نگاران و مدیران مطبوعات و رسانه‌ها نیز ایجاد می‌شود که به نظرم مهم‌ترین دستاورد یک نمایشگاه رسانه‌ای است اما زمانی این دستاورد کارایی بیشتری دارد که مردم به رسانه‌ها و مطبوعات اعتماد داشته باشند. بخشی از این اعتماد مردم به رسانه جزو سرمایه دولت است؛ چراکه وقتی ناباوری و بی‌اعتمادی به رسانه وجود داشته باشد، قطعاً این بی‌اعتمادی به دولت هم تعمیم پیدا می‌کند.»

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ۲۹ بهمن الی ۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» در مصلای تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha