• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402110403071
  • خبرنگار : 50024

سالمندی در آینده به ابرچالش تبدیل نشود

سالمندی در آینده به ابرچالش تبدیل نشود

ایسنا/البرز مدیر کل بهزیستی البرز گفت: امکانات اجتماعی و برنامه مدونی برای سالمندان وجود ندارد و برای اینکه در آینده این مسئله به یک ابر چالش تبدیل نشود باید به دنبال راهکار و پیشگیری از این مسئله باشیم.

به گزارش ایسنا، وجیهه محمدی فلاح روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه در جلسه شورای سالمندان البرز اظهار کرد: تا چند سال آینده در کشورمان درصد بالایی از جامعه را افراد ۶۰ سال به بالا تشکیل خواهند داد و این مهم می طلبد که برای این مسئله برنامه ریزی داشته باشیم تا در آینده تبدیل به چالش نشود.

محمدی فلاح با بیان اینکه حدود ۱۱ درصد جمعیت جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند، افزود: امکانات اجتماعی و برنامه مدونی برای سالمندان وجود ندارد و برای اینکه در آینده این مسئله به یک ابر چالش تبدیل نشود باید به دنبال راهکار و پیشگیری از این مسئله باشیم.

محمدی فلاح اضافه کرد: سالمندان ذخایر پر بهای انسانی هستند که به جهات مختلف می‌توانند به توسعه فراگیر اجتماعی و اقتصادی کمک کنند. به این واقعیت تاریخی نیز باید توجه داشت که تکریم منزلت و مقام سالمندان همواره با فرهنگ غنی اسلامی و ملی ایرانیان نیز که همواره اخلاق‌گرا و مظهر مدارا و مهرورزی بین‌نسلی بوده‌اند، درآمیخته است.

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان این که شتاب سالمندی در ایران بیشتر از شتاب برنامه‌ریزان است، تأکید کرد: پدیده سالمندی مربوط به هیچ دولت و جناحی نیست، دستگاه‌های مرتبط با امور سالمندان باید با هم‌افزایی حرکت کنند.

وی افزود: ما با یک جمعیت قابل توجه و قابل احترام و دارای ظرفیت‌های زیاد مواجه هستیم و این وظیفه ما را از جهات مختلف سنگین تر می‌کند قانون وظایف هر دستگاه را مشخص کرده است ، باید نیازهای این افراد اعم از نیازهای فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، هنری، ورزشی و تفریحی شناخته شود و تامین شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه سالمندان روزبه روز در کشور در حال افزایش است لازم است برای تامین رفاه این قشر تمهیدات لازم سنجیده شود و هر کدام از دستگاه‌ها به فراخور وظایف خود اقدامات لازم را انجام دهند، رسانه‌ها، متون درسی و صدا سیما نیز باید به مساله تکریم سالمندان و بزرگان بپردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha