یونس برخوردار در گفتوگو با ایسنا، محتوای فرهنگی را دارای ابعاد گستردهای برشمرد و اظهار کرد: محتوا میتواند یک متن، عکس، فیلم، موسیقی و حتی گاهی مفاهیم اثرگذاری باشد که می شود در رابطه با آن گفتوگو کرد.
وی پروسه تولید محتوای فرهنگی را امری طولانی و مهم برای جامعه قلمداد کرد و ادامه داد: در این راستا هدفگذاری و مسیریابی و رعایت اصول از اولویتها هستند که باید مدنظر قرار گیرد.
مدیر مرکز تولید محتوا جهاد دانشگاهی استان گلستان مهمترین و نخستین گام در حوزه تولید محتوای فرهنگی را تحلیل و بررسی درست همراه با کارشناسی عنوان کرد و افزود: قدم نخست بررسی همه جانبه و ابعادی محصولی است که در پایان کار ارائه خواهد شد و سپس پیادهسازی باید صورت بگیرد.
وی نیاز حال حاضر ایران را تربیت تیمهای تخصصی تولید محتوا در راستا آسیبشناسی عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جامعه در حال حاضر تأثیر زیادی از فرهنگ جوامع غربی گرفته است؛ باید به این توجه داشت که در بعضی موارد فرهنگ غرب تنها در ظاهر زیبا نمایان گشته اما در پس آن معنی و مفهومی مخرب قرار گرفته است.
برخوردار عرصه تولید محتوای فرهنگی را شمشیر دولبهای برشمرد و توضیح داد: اگر در این حوزه کنترل و تحلیل خوب و صحیح وجود نداشته باشد امکان سوءاستفاده از محتوای تولید شده بر علیه خودمان و آن اثر فاخر فراهم می شود.
وی با تأکید بر اینکه تولید محتوا تنها منحصر به جلوههای بصری نیست، اذعان کرد: تولید محتوایی اثرگذار است که فراسوی جلوههای بصری را در نظر بگیرد و دارای مفهومی عمیق و پیامی الهام بخش باشد.
مدیر مرکز تولید محتوا نگاره ساز جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به اینکه جامعه ایران در جنگ نرم به سر میبرد، توضیح داد: مسئولین باید توجه ویژهتری به عرصه تولید محتوای فرهنگی برای مقابله با هجمههای فرهنگی داشته باشند.
انتهای پیام
نظرات