• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۶:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402102719127
  • خبرنگار : 71038

امیرعبداللهیان در دیدار با «نجیب میقانی»:

ثبات و امنیت لبنان بر ثبات و امنیت در کل منطقه اثرگذار است

ثبات و امنیت لبنان بر ثبات و امنیت در کل منطقه اثرگذار است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با آقای نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در حاشیه اجلاس داووس در سوئیس دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام مقامات عالی کشورمان به آقای میقاتی، بر اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه مناسبات و همکاری های مشترک با لبنان در زمینه های مختلف دوجانبه،  منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان نقش مهم لبنان در مسائل منطقه را یادآور شد و افزود : ثبات و امنیت لبنان بر ثبات و امنیت در کل منطقه اثرگذار است و جمهوری اسلامی ایران همواره از تحکیم ثبات و امنیت در لبنان حمایت کرده و می کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از نقش دولت، مردم و مقاومت در لبنان در حمایت از ملت فلسطین تجلیل کرد و افزود : متاسفانه در سایه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، جنگ علیه غزه همچنان ادامه دارد و ما شاهد تداوم کشتار شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی و نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی هستیم.

وی  با اشاره به تلاش های جاری آمریکا برای طراحی نحوه اداره غزه در مرحله پساجنگ افزود: کسی حق ندارد چیزی را بر ملت فلسطین تحمیل کند و تنها خود فلسطینی ها هستند که باید در خصوص نحوه اداره امور غزه و کرانه غربی تصمیم بگیرند.

نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های خود به مقامات عالیه کشورمان، بر اهمیت مناسبات و همکاری های سازنده دو کشور لبنان و ایران در زمینه های مختلف تاکید کرد و با اشاره به پیچیدگی مسائل منطقه از جمله فلسطین، از تداوم مشورت‌های مشترک با کشورمان استقبال کرد .

میقاتی ضمن تاکید بر ضرورت پایان جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه، شرایط در فلسطین و در سطح منطقه را نگران کننده ارزیابی کرد و گفت:  لازمست تلاش های سیاسی برای پایان دادن به جنگ علیه غزه تقویت شود.

طرفین در این دیدار ضمن ارزیابی آخرین تحولات فلسطین، لبنان و وضعیت در دریای سرخ، بر ادامه رایزنی و مشورتهای مشترک بمنظور پایان دادن به جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، گشایش کریدورهای کمک رسانی به غزه و کمک به ایجاد آرامش و ثبات در منطقه تاکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha