• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402102014389
  • منبع : نمایندگی اردبیل

دادستان اردبیل در دیدار مدیرکل صدا و سیما:

آژیر خطر فرهنگ بومی به صدا درآمده است

آژیر خطر فرهنگ بومی به صدا درآمده است

ایسنا/اردبیل دادستان مرکز استان در دیدار و گفتگو با مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل از به صدا در آمدن آژیر خطر فرهنگ بومی خبر داد.

به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، آفاقی در دیدار مدیرکل و جمعی از مدیران صدا و سیمای مرکز اردبیل که در محل دادستانی حضور یافته بودند، با اشاره به نقش و جایگاه و رسالت رسانه‌ها، آنان را به مطالبه‌گری مؤثر در جامعه فراخواند و افزود: از نیازهای امروز جامعه ما، نقادی عملکرد دستگاه‌ها توسط رسانه‌ها و مطالبه‌گری از مسئولان برای احقاق حقوق مردم است.

دادستان اردبیل، رسانه‌ها را مدعی‌العموم دوم جامعه دانسته، بر ورود جدی اصحاب قلم و رسانه به آسیب‌های اجتماعی و شناسایی خاستگاه‌های جرایم و بسترهای فسادزا تأکید کرد.

آفاقی با تشریح نقش آگاهی‌های حقوقی شهروندان در پیشگیری از اختلافات و آسیب‌ها و جرایم، از صداوسیما و رسانه‌های مختلف استان خواست؛ در خصوص قوانین و مقررات با در نظر گرفتن اصل دسته‌بندی مخاطبان و به‌صورت مستمر اطلاع‌رسانی لازم را به ویژه در موضوعات مبتلابه و اولویت‌دار، داشته باشند.

دادستان مرکز استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فرهنگ و تأثیر فرهنگ بر افراد و جامعه اشاره کرد و با اظهار اینکه آژیر خطر فرهنگ بومی به صدا درآمده است، عمل به تکلیف و انجام وظیفه شایسته متولیان فرهنگی و رسانه‌ها برای ارتقای امنیت فرهنگی و صیانت فرهنگ بومی و عمومی دارالارشاد را خواستار شد.

وی ادامه داد: برخورد صرف قضایی و پلیسی با آسیب‌ها و جرایم کارساز نیست و متولیان و دستگاه‌های فرهنگی باید در پیشگیری‌های فرهنگی و همچنین مبارزه با علت‌ها، در میدان عمل و به‌صورت پررنگ و تأثیرگذار حاضر باشند.

ضرورت فرهنگ سازی در خصوص مسائل شهری و حقوق و تکالیف شهروندی

محسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این دیدار، با قدردانی از اقدامات دادستانی به ویژه در حوزه ارتقای امنیت و برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش و شرارت و ناامنی، به برخی مشکلات ناشی از عدم آگاهی در جامعه اشاره کرده و گفت: فرهنگ سازی در خصوص مسائل شهری و حقوق و تکالیف شهروندی ضرورت دارد.

وی از اعلام آمادگی صداوسیمای اردبیل برای هرگونه همکاری با دادستانی مرکز استان خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha