• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402102014320
  • خبرنگار : 71145

شمار شهدای غزه به ۲۳ هزار و ۳۵۷ تن رسید/ ۱۷ زخمی در صفوف اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته

شمار شهدای غزه به ۲۳ هزار و ۳۵۷ تن رسید/ ۱۷ زخمی در صفوف اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته

در حالی که جنگ غزه وارد نود و ششمین روز خود شده، در بحبوحه تشدید بحران انسانی به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی و کمک‌های غذایی و اعلام ارتش اشغالگر مبنی بر آغاز مرحله جدیدی از جنگ، نبردها بین محور مقاومت و اشغالگران در شهر خان یونس و استان مرکزی نوار غزه تشدید شد و درگیری‌ها به مناطق شمالی بازگشت.

به گزارش ایسنا، همزمان با اعلام ارتش رژیم صهیونیستی درباره آغاز مرحله جدید (سوم) جنگ غزه، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای این رژیم و رزمندگان مقاومت فلسطین در مناطق شمالی استان مرکزی غزه و شهر خان یونس در جنوب نوار غزه درگرفت.

همچنین بعد از بیش از یک هفته از کاهش عملیات ارتش اشغالگر در مناطق استان شمالی غزه در پی عقب‌نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از مناطق وسیعی از آن، چندین منطقه از استان شمالی نوار غزه از جمله جبالیا شاهد از سرگیری درگیری‌های شدید بود.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی از هدف قرار دادن تجمع صهیونیست‌ها با رگبار خمپاره در اطراف منطقه المحطه در خان یونس خبر داد.

القدس همچنین اعلام کرد که سربازان و خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی را با خمپاره در محله جنوبی الزیتون در شهر غزه هدف قرار داد.

گردان‌های القسام،‌ شاخه نظامی حماس صحنه‌هایی از یک پهپاد صهیونیستی را منتشر کرد که در جریان یک مأموریت اطلاعاتی در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه شکار شد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ افسر و سرباز صهیونیست در نبردهای غزه زخمی شده‌اند.

از طرف دیگر، وزارت بهداشت غزه آمار جدیدی از تلفات غزه منتشر کرد و گفت تعداد شهدای غزه به ۲۳ هزار و ۳۵۷ تن و تعداد زخمی‌ها به ۵۹ هزار و ۴۱۰ تن افزایش یافت.

این وزارتخانه تاکید کرد اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ کشتار مرتکب شدند که ۱۴۷ شهید و ۲۴۳ زخمی برجای گذاشت.

همچنین «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: رژیم صهیونیستی در پی ادامه حملات و فروپاشی بخش بهداشت و نبود کمک‌های پزشکی، ۸۰۰ هزار نفر را در شمال نوار غزه از بین می‌برد.

القدره خاطرنشان کرد که تیم‌های پزشکی مواردی را مشاهده کردند که ناشی از استفاده اشغالگران از سلاح‌های غیر متعارف ممنوعه بین‌المللی است، در حالی که بیمارستان‌ها تجهیزات لازم برای مقابله با موارد خطرناکی که با آن مواجه هستند را ندارند.

در ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها در مناطق مختلف غزه خبرنگار الجزیره گفت: در بمباران رژیم صهیونیستی که خودرویی را در نزدیکی استادیوم فلسطین در محله الرمال غزه هدف قرار داد، یک نفر شهید و ۵ نفر زخمی شدند. همچنین پس از تیراندازی نیروهای اسرائیلی به سوی شهروندان در بازار اردوگاه آوارگان النصیرات در مرکز نوار غزه تعدادی زخمی شدند.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که در بمباران مرکز نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته توسط رژیم صهیونیستی ۵۸ فلسطینی شهید و دهها نفر زخمی شدند.

پیشتر در بمباران یک آپارتمان در مجتمع مسکونی در غرب رفح در جنوب نوار غزه توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی دست کم ۱۵ شهروند شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در شمال نوار غزه ۶ شهروند بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر اسرائیلی مستقر در جاده ساحلی منطقه شیخ عجلین در جنوب غربی شهر غزه زخمی شدند. همچنین در نتیجه حمله به خانه‌ای متعلق به خانواده عسلیه در شهر جبالیا تعدادی از شهروندان نیز شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

قایق‌های صهیونیست ده‌ها گلوله به سمت خانه‌های شهروندان در مناطق الواحه و السودانیه و حومه اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه شلیک کردند.

در مرکز غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌ای در اردوگاه دیرالبلح را بمباران کردند که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی شد.

توپخانه‌های اشغالگران همچنین اردوگاه‌های البریج و المغازی را بمباران کردند که منجر به شهادت حداقل ۲۰ شهروند شد که اکثر آنها را کودکان، زنان و سالمندان تشکیل می دادند.

رژیم صهیونیستی به جنایات خود در نوار غزه ادامه می‌دهد و در شمال نوار غزه ۶ شهروند بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر اسرائیلی مستقر در جاده ساحلی منطقه شیخ عجلین در جنوب غربی شهر غزه زخمی شدند. در نتیجه حمله به خانه ای متعلق به خانواده عسلیه در شهر جبلیه تعدادی از شهروندان نیز شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

بمباران مجتمع مسکونی در جنوب غزه/ هلاکت افسر صهیونیست/ شهادت یک خبرنگار دیگر

منابع پزشکی از انتقال ۱۵ شهید به بیمارستان کویتی در رفح خبر دادند که بر اثر بمباران آپارتمان خانواده نوفل در محله تل السلطان در غرب رفح به شهادت رسیدند.

منابع محلی همچنین از شهادت تعدادی از شهروندان و زخمی شدن تعدادی دیگر در بمباران رژیم صهیونیستی خبر دادند که شهروندان شهرک الزوایده در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

هواپیماهای اشغالگر همچنین خانه‌ای را در نزدیکی مدرسه راهنمایی دخترانه در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه بمباران کردند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی شد.

پیش از این نیز بر اثر استقرار خودروهای اشغالگر در ورودی اردوگاه المغازی، دست‌کم ۴ شهروند در این اردوگاه به شهادت رسیدند که نیروهای امدادی و آمبولانس نتوانستند خودشان را به آنها برسانند.

بر اثر بمباران خانه‌ای در دیرالبلح در وسط نوار غزه نیز تعدادی از شهدا و مجروحان به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

پهپادهای اشغالگران نیز به سمت آوارگان و شهروندان در مدارس آنروا در غرب خان یونس و در مجاورت بیمارستان ناصر در خان‌ یونس در جنوب نوار غزه و شرق اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه شلیک کردند که تعدادی مجروح برجای گذاشت.

هواپیماهای صهیونیست‌ها در ادامه نیز یک مسجد و خانه‌های شهروندان را در منطقه جنوبی قیزان النجار در جنوب خان یونس بمباران کردند.

ارتش اشغالگر همچنین آمبولانس‌هایی را که قصد ورود به اردوگاه‌های المغازی و البریج داشتند هدف قرار داد.

همزمان با این حملات، توپخانه اشغالگران به بمباران محله المناره، منطقه الفخاری و محله‌ها و مناطق مختلف خان یونس ادامه داد که منجر به شهادت دو شهروند زن در منطقه الفخاری در شرق شد. یک کودک نیز در بیمارستان اروپایی غزه بر اثر مجروحیتش در پی اصابت گلوله در حملات شرق خان یونس، جان باخت که به این ترتیب تعداد شهدای خان یونس در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۳ نفر رسید.

نیروهای امداد و نجات نیز دو شهید و تعدادی مجروح را از زیر آوار خانه مورد هدف هواپیماهای اشغالگر در جبالیا البلد در شمال نوار غزه بیرون آوردند، درحالیکه تعدادی از شهروندان نیز بر اثر بمبارانی در غرب شهر غزه و بمباران اشغالگران در محله الزیتون در غزه شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: در پی حمله ارتش رژیم صهیونیستی، اجساد ۵ شهید در جنوب محله زیتون غزه کشف شد.

شهادت روزنامه نگار زن و دخترش بر اثر بمباران اشغالگران در خان یونس

از طرف دیگر، هبه العبادله روزنامه نگار فلسطینی به همراه دخترش در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه او را هدف قرار داد، جان باخت.

خبرنگار المیادین در غزه شهادت هبه العبادله روزنامه نگار فلسطینی و دخترش جودی را در نتیجه بمباران هواپیماهای رژیم صهیونیستی که خانه وی را در شهر خان یونس هدف قرار داد، تایید کرد.

بمباران مجتمع مسکونی در جنوب غزه/ هلاکت افسر صهیونیست/ شهادت یک خبرنگار دیگر

با شهادت العبادله، تعداد شهدای خبرنگار از آغاز تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه که وارد نود و ششمین روز متوالی شده‌است به ۱۱۱ شهید رسید.

ارتش اشغالگر به کشته شدن یک افسر ذخیره در مرکز غزه اعتراف کرد

ارتش اشغالگر اذعان کرد که در جریان نبردهای زمینی با مقاومت فلسطین در مرکز نوار غزه، یکی از افسران ذخیره آن کشته و یک سرباز به شدت مجروح شده‌است.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه به کشته شدن یک افسر از نیروهای خود در هنگام نفوذ به نوار غزه و مجروح شدن شدید یک سرباز در درگیری‌های زمینی ادامه دار با مقاومت فلسطین در مرکز نوار غزه اذعان کرد.

بمباران مجتمع مسکونی در جنوب غزه/ هلاکت افسر صهیونیست/ شهادت یک خبرنگار دیگر

طبق بند «مجاز انتشار»، رسانه‌های اشغالگر نوشتند افسر کشته شده گروهبان ذخیره الکنا مولاندر، یک نیروی امدادی نظامی در مقر لشکر ۹۹ در ارتش اشغالی بود که روز سه شنبه در نبردی در مرکز نوار غزه کشته شد.

در اطلاعیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده‌است که در همین نبرد یک سرباز گردان ذخیره ۷۲۲۰ به شدت مجروح شد.

سه شنبه، ارتش اشغالگر از کشته شدن ۱۱ افسر و سرباز خود در حملات جداگانه مقاومت فلسطین در نوار غزه ظرف ۲۴ ساعت خبر داد که تلفات سنگینی برای یک روز بود.

به گزارش رسانه‌های عبری، با اعلام خبر کشته شدن افسر صهیونیست در وسط نوار غزه، تعداد کشته شدگان ارتش اشغالگر از ۷ اکتبر گذشته به ۵۲۰ نفر رسید که ۱۸۱ سرباز از آغاز نبردهای زمینی در غزه کشته شده‌اند.

گردان‌های شهید عزالدین القسام سه شنبه اعلام کرد که مبارزانش با استفاده از تفنگ «غول» در شرق البریج توانستند به ۴ نظامی اسرائیلی تیراندازی کنند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته در جریان عملیات مستمر خود در نوار غزه به بیش از ۱۵۰ نقطه حمله کرده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha