• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402101913838
  • خبرنگار : 50405

معاون اجتماعی دادگستری خراسان رضوی:

در تلاشیم با استفاده از نتایج کار دانشگاهیان، مشکلات حوزه قضایی را حل کنیم

در تلاشیم با استفاده از نتایج کار دانشگاهیان، مشکلات حوزه قضایی را حل کنیم

ایسنا/خراسان رضوی معاون اجتماعی دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که با استفاده از نتایج کار دانشگاهیان بتوانیم مشکلات قضایی را از مردم حل کنیم، گفت: اساتید دانشگاه باید موضوعاتی را برای انجام پژوهش به دانشجویان خود بدهند که منطبق بر نیاز روز و کاربردی باشد.

سید امیر مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه  فعالیت‌های ما در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بر اساس علت‌یابی انجام می‌شود، اظهار کرد: لازمه این کار بهره‌گیری از نتایج پژوهش‌هاست. بنابراین ما نیاز به کمک دانشجویان و اساتید دانشگاه داریم. در جلسات یکشنبه‌های مردمی نیز از اساتید دانشگاه‌های مختلف دعوت می‌کنیم تا با همفکری آنان، مشکلات حوزه‌های مرتبط با خودمان را به شکل علمی حل کنیم.

وی افزود: انتظار ما این است که جامعه دانشگاهی طرح و راهکار به ما ارائه دهد تا ما بتوانیم در دادگستری از ظرفیت‌های علمی موجود در استان استفاده کنیم. بنابراین اساتید دانشگاه باید موضوعاتی را برای انجام پژوهش به دانشجویان خود بدهند که منطبق بر نیاز روز و کاربردی باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: زمانی که قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شد، ما احساس کردیم یک سری خلأها در آن وجود دارد و بر همین اساس جلساتی را با برخی از دانشگاهیان برگزار کردیم که خروجی آن پایان‌نامه یک دانشجو شد که حتی آن را به مجلس ارسال کردیم و بسیاری از نتایج احصاشده در آن پژوهش دانشجویی، در قانون گنجانده شد. ما به دنبال همین هستیم که با استفاده از نتایج کار دانشگاهیان بتوانیم مشکلی را از مردم حل کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه در حال حاضر ما از دو مسیر در تعامل با دانشگاه هستیم، عنوان کرد: یکی از مسیرها این است که افرادی که یک طرح علمی دارند، آن را به معاونت اجتماعی دادگستری ارائه می‌کنند و پس از انجام بررسی‌ها، اعلام می‌شود که آیا آن طرح مورد نیاز قوه قضائیه هست یا نه. مسیر دوم این است که ما خودمان به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اعلام می‌کنیم که نیاز داریم در یک سری حوزه‌ها برای ما کار تحقیقاتی انجام دهند که البته هنوز از سمت دانشگاه طرحی متناسب با نیازهای اعلامی ما ارسال نشده است و ما منتظر کمک دانشگاهیان هستیم.

وی با بیان اینکه ما هر چهارشنبه جلسات آنلاین دادگاه را برگزاری می‌کنیم، اضافه کرد: این هم برای دانشجویان جنبه آموزشی دارد و هم می‌تواند اثرات مثبتی را برای دستگاه قضایی به همراه داشته باشد. ما به دنبال این هستیم که فضایی را برای برگزاری دادگاه‌های مجازی با همکاری مشترک کمیته‌های دانشگاهی و دستگاه قضا ایجاد کنیم و بر همین اساس یک کمیته‌ای را برای اجرای این طرح تشکیل داده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha