• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402101107553
  • منبع : قوه قضاییه

با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی

پروژه‌های برندسازی محصولات ایرانی تقویت می‌شود

پروژه‌های برندسازی محصولات ایرانی تقویت می‌شود

سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به گزارش جدید شاخص جهانی نوآوری در سال ۲۰۲۳، وضعیت کلی ایران در عوامل مربوط به مالکیت فکری را مناسب ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و "باینینگ وانگ"، معاون مدیرکل در بخش برندها و طرح‌ها به بررسی برنامه‌های مشترک در زمینه مالکیت فکری پرداختند.

سیامک اسلامی سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این دیدار با اشاره به گزارش جدید شاخص جهانی نوآوری در سال ۲۰۲۳، وضعیت کلی ایران در عوامل مربوط به مالکیت فکری را مناسب ارزیابی کرد و به رتبه نخست ایران در ثبت مبدأ علائم تجاری برای چندمین سال متوالی در سطح جهان، اشاره کرد.

وی با تاکید بر بازطراحی سامانه مرکز مالکیت معنوی به منظور بهبود و هوشمندسازی فرآیندهای ثبت مالکیت‌های فکری، عنوان کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی و مشاوره فنی در زمینه اختراعات، علائم و برندها، طرح‌های صنعتی و نشانه‌های جغرافیایی یکی از اقدامات مستمر مرکز مالکیت معنوی است.

اسلامی با اشاره به عضویت ایران در معاهده مادرید، به پذیرش و بررسی روزانه ده‌ها پرونده بین المللی تحت سیستم مادرید در مرکز مالکیت معنوی پرداخت.

وی همچنین با توجه به عضویت ایران در معاهده "نیس" در خصوص طبقه بندی بین المللی کالاها و خدمات، ترجمه فارسی حدود ۷۰ هزار اصطلاح مربوط به کالا و خدمت در قالب مجموعه MGS را از دیگر اقدامات مرکز مالکیت معنوی دانست.

سرپرست مرکز مالکیت معنوی همچنین از اجرای پروژه "مادرید فلایر" برای ارتقاء سیستم مادرید و گسترش آگاهی کسب و کارهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی و شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری از ظرفیت ثبت و حمایت بین المللی از حقوق علائم و برندها و بهبود بازاریابی در راستای رونق تجارت و افزایش صادرات کشورمان، خبر داد.

باینینگ وانگ نیز در ادامه ضمن اشاره به اهمیت معاهده "مادرید" در ثبت بین المللی علائم تجاری، از برنامه‌های سازمان جهانی مالکیت معنوی برای استفاده کامل از ظرفیت موافقتنامه و پروتکل مادرید سخن گفت و بر آمادگی این سازمان در جهت ارتقاء برنامه‌های برندسازی در ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha