• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402101107268
  • خبرنگار : 50182

رییس پلیس راه استان:

کرمانشاه همچنان "مه" گرفته است/ افزایش تصادف نداشته‌ایم

کرمانشاه همچنان "مه" گرفته است/ افزایش تصادف نداشته‌ایم

ایسنا/کرمانشاه رییس پلیس راه استان کرمانشاه از استمرار مه گرفتگی در سطح محورهای استان برای سومین روز پیاپی خبر داد.

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مه گرفتگی عمده محورهای استان گفت: امروز برای سومین روز پیاپی شاهد پدیده مه گرفتگی در سطح محورهای استان هستیم که امروز قدری رقیق تر شده است.

وی افزود: شدت مه گرفتگی در محورهای شمال و شمال شرق مانند محورهای اورامانات، سنقر و کلیایی، کنگاور، کرمانشاه-اسلام آبادغرب بیشتر از دیگر نقاط استان است.

زارع گفت: همچنین شدت این پدیده در ارتفاعات و گردنه ها از جمله گردنه "مله ماس" بیشتر از دیگر نقاط استان است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت هرچه بیشتر قوانین رانندگی در زمان بروز این پدیده گفت: در مه گرفتگی دید افقی کاهش یافته و به تبع احتمال بروز تصادف افزایش می یابد و نیاز است رانندگان با احتیاط بیشتری تردد کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در این شرایط رانندگان باید از تردد غیرضرور اجتناب کرده و حتما پیش از حرکت از سالم بودن فنی خودرو و بویژه چراغ مه شکن مطمئن شده و لباس گرم و خوراکی همراه داشته باشند.

زارع گفت: در شرایط مه گرفتگی رعایت فاصله طولی بیش از هر زمان اهمیت دارد، چرا که رانندگان دید کافی نداشته و داشته ایم در مواردی که تصادفات در این شرایط جوی بصورت زنجیره ای رخ داده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین از رانندگان خواست تا در صورت نقص فنی خودرو و یا تصادف، در سریعتر زمان ممکن خودرو را به حاشیه جاده منتقل کرده تا از تصادفات بعدی جلوگیری شود.

زارع در خصوص آمار تصادفات در این دو روز مه گرفته استان گفت: خوشبختانه با همکاری موثر مردم افزایش تصادف یاتصادف فوتی و جرحی ناشی از مه گرفتگی در سطح استان گزارش نشده است.

وی افزود: خوشبختانه مردم متوجه خطرات شرایط مه گرفتگی بوده و همکاری بسیار موثری در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha