• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402100906018
  • خبرنگار : 50046

نکاتی درباره عمل جراحی پلک

نکاتی درباره عمل جراحی پلک

ایسنا/خراسان شمالی جراح و متخصص بیماری‌ها و زیبایی چشم با بیان اینکه عمل‌های جراحی زیبایی در دنیا و ایران بسیار مورد اقبال قرار گرفته و جراحی پلک، سومین عمل شایع زیبایی در جهان است، گفت: انتخاب روش درست جراحی برای هر فرد بسیار مهم است.

دکتر سجاد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه اولین پله برای انجام جراحی پلک، انتخاب پزشک مناسب است، ادامه داد: هر متخصصی در هر فیلد کاری، عمل‌های درمانی و زیبایی آن عضو را انجام می‌دهد. در جراحی پلک نیز با توجه به حساسیت زیاد پلک و چشم، این عمل باید توسط چشم‌پزشک و با بیشترین حساسیت، برای تأمین سلامت چشم انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه انجام جراحی چشم توسط متخصصان چشم از عوارض احتمالی جراحی می‌کاهد، گفت: برای انجام این عمل نیاز است وضعیت چشم و پلک و میزان نفعی که بیمار از جراحی می‌برد مشخص شود و چنانچه جراحی نیاز نباشد این اقدام انجام نمی‌شود.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه حجم زیادی از مراجعه‌کنندگان برای جراحی پلک در گروه سنی بزرگسالان و میانسالان قرار دارند، افزود: جراحی پلک به‌عنوان یک عمل درمانی از عمل‌های شایع برای افراد مسن است. پوست پلک، پیشانی و ابرو، بعد از مدتی دچار افتادگی می‌شود، در افرادی که به‌طور ژنتیکی چربی و پوست اضافه در ناحیه پلک دارند، این عارضه بیشتر است که باعث قرارگیری افتادگی روی پلک‌ها و در صورت پایین آمدن از لبه پلک، موجب کاهش میدان دید فرد می‌شود.

وی ادامه داد: در این افراد، جراحی پلک با هدف درمان انجام می‌شود، البته جوانان معمولاً با هدف زیبایی مراجعه می‌کنند که هر کدام از این جراحی‌ها روش مخصوص خود را دارد.

احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا جراحی پلک عوارض دارد؟ گفت: این جراحی معمولاً عوارض خاصی برای بیماری ندارد، در مواقعی می‌تواند موجب خشکی چشم شود، زیرا ساختار چشم بسیار پیچیده و دارای غدد چربی و عضله است که بر هم خوردن این ساختار موجب عوارض برای چشم می‌شود. از این جهت نیز لازم است پزشک متخصص چشم، جراحی پلک را انجام دهد تا با بر هم خوردن ساختار مورد نظر، پس از عمل چشم دچار خشکی و ... نشود.

وی یادآوری کرد: زمان کشیدن بخیه برای افراد مختلف متفاوت است و این امر پس از معاینه مشخص می‌شود. بنابراین بیماران برای کشیدن بخیه‌ها عجله نداشته باشند تا از عوارض بعدی جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha