• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402100503233
  • منبع : نمایندگی اردبیل

آغاز توزیع شیررایگان بین دانش‌آموزان ابتدایی استان اردبیل

آغاز توزیع شیررایگان بین دانش‌آموزان ابتدایی استان اردبیل

ایسنا/اردبیل توزیع سراسری شیر رایگان بین ۱۲۰ هزار دانش‌آموز دوره تحصیلی ابتدایی استان اردبیل طی مراسمی در مدرسه ابتدایی حیات طیبه اردبیل آغاز شد.

کلام‌الله صفری ، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، ۵ دی در این مراسم اظهار کرد: با اجرای طرح سراسری توزیع شیر رایگان، همه دانش‌آموزان مدارس دوره ابتدایی استان اردبیل به صورت سه نوبت در هفته، شیر رایگان دریافت می‌کنند.

وی  گفت: برای تامین شیر رایگان بسته‌بندی شده و بهداشتی در پک های ۲۰۰ سی سی دانش‌آموزان ، ۳۷۵ میلیارد ریال در سال تحصیلی جاری اختصاص یافته است.

صفری خواستار مشارکت فعال و دقت مدیران و معلمان برای اجرای این طرح مهم در مدارس شد و افزود: همه عوامل توزیع شیر رایگان باید دقت کنند که شیر اختصاص یافته در خود کلاس و مدرسه و توسط دانش‌آموز مصرف شده و از انتقال آن به خارج از مدرسه به هر نحو جلوگیری شود.

آغاز توزیع شیررایگان بین دانش‌آموزان ابتدایی استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه سخنان خود راه‌اندازی اتاق بهداشت در مدارس را در راستای اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۴ واحد اتاق بهداشت در استان فعال شده و با راه‌اندازی ۶ اتاق دیگر که امروز انجام می شود، تعداد اتاق بهداشت فعال در استان اردبیل به ۳۰ مورد رسید.

وی افزود: این اتاق‌های بهداشت مجهز به تجهیزات کمک‌های اولیه، سنجش، پایش و غربالگری، سلامت اولیه و کمک‌های اولیه سلامت بوده و در صورت لزوم با تشخیص کارشناسان، دانش‌آموزان به مراکز بهداشت و درمان معرفی می‌شوند.

همچنین کاظم دبیر، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل نیز در این آیین با قدردانی از همت دولت سیزدهم برای توزیع سراسری شیر رایگان در مدارس اظهار کرد: این اقدام مهم جای قدردانی دارد.

دبیر گفت: توزیع شیر رایگان برای مدارس ابتدایی نشان داد که دولت به رغم برخی مشکلات از برخی هزینه‌های ضروری غافل نیست.

وی توزیع شیر رایگان برای دانش‌آموزان ابتدایی را سرمایه‌گذاری برای سلامت نسل آینده دانست و بیان کرد: دولت نشان داد که برای سلامت دانش آموزان اهمیت زیادی قائل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha