• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402100503206
  • خبرنگار : 50130

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد

جشنواره های آموزشی، فرصتی برای تحول مهارت های فردی و شایستگی‌های شغلی

جشنواره های آموزشی، فرصتی برای تحول مهارت های فردی و شایستگی‌های شغلی

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: جشنواره های آموزشی، فرصتی برای تحول مهارت های فردی، شایستگی های شغلی و زمینه سازی مناسب برای توسعه کیفی منابع انسانی است.

طالب محمدی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: جشنواره الگوهای برتر یاددهی - یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه با هدف توسعه زمینه پژوهشگری در حوزه نوآوری های آموزشی، ارتقای شایستگی های حرفه‌ای معلمان، توسعه کیفی منابع انسانی، آشنایی با فناوری های نوین، شناسایی و ترویج روش ها و تجارب موفق و کارآمد تدریس برگزار می شود.

وی افزود: آموزگار استثنایی، دبیر، هنرآموز و استادکار، معلمان رابط ، مدیر و معاون مدارس، نیروهای توانبخشی، مراقبان سلامت، مشاوره و مددکاری، مربیان پرورشی و معلمان تربیت بدنی ودانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: بر اساس شیوه نامه اجرایی جشنواره الگوهای برتر یاددهی- یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲همکاران شاغل آموزش و پرورش استثنایی و مراکز جامع استان از ابتدای اسفندماه جاری تا پایان فروردین ماه آتی می توانند آثار خود را در قالب فیلم ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ای در سامانه جشنواره به نشانی jashnvareh.csdeo.ir  بارگذاری کنند.

وی تصریح کرد: شرکت ­کنندگان فقط در یک رویکرد انفرادی یا درس پژوهی و یک موضوع در حوزه آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی، توان بخشی، مشاوره، مددکاری و بهداشت، امکان حضور در این جشنواره را دارند.

محمدی، با تأکید بر اینکه تدوین طرح درس و فعالیت­ های پیشنهادی مرتبط با در نظر گرفتن ساحت­ های شش­گانه تربیتی سند تحول بنیادین خواهد بود، گفت: افراد برگزیده کشوری سه سال گذشته مجاز به شرکت در جشنواره سال جاری نیستند.

وی افزود: معلمان باید از دانش‌آموزان هم پایه کلاس خود در امر تدریس استفاده کنند، در صورتی که خلاف این مساله محرز شود، اثر از ادامه روند داوری حذف می­ شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: فرآیند ارزیابی آثار و تجربیات معلمان در سه سطح استانی، کشوری و نهایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تنوع نیازها در دانش آموزان با نیازهای ویژه این ضرورت را ایجاب می کند تا ارتقاء و به روز آوری تخصص و مهارت معلمان مدنظر قرار گیرد، خاطر نشان کرد: نقش معلم به عنوان هدایت کننده و مؤثرترین عنصر در فرآیند آموزش و پرورش اجتناب ناپذیر است، لذا ارتقای توانمندی معلمان در برنامه های آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.

محمدی با بیان اینکه معلمان عنصر اصلی در نظام آموزش و پرورش به شمار می‌آیند، یادآور شد: موفقیت نظام آموزشی به تعامل دانش، مهارت وحساسیت معلم ازیک سو وتحقق انتظارات یادگیرندگان از سوی دیگر مرتبط است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha