• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۵
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1402092921175
  • خبرنگار : 71603

تیراندازی در آمریکا، دانشجوی فلسطینی را فلج کرد

تیراندازی در آمریکا، دانشجوی فلسطینی را فلج کرد

ماه گذشته، سه دانشجوی فلسطینی تبار در ورمونت آمریکا هدف تیراندازی قرار گرفتند. اما حالا یکی از آنها بر اثر این اتفاق فلج شده و شرایط زندگی خود و خانواده‌اش به طور کامل تغییر کرده است. 

به گزارش ایسنا به نقل از اِن‌پی‌آر، ماه پیش بود که به سه دانشجوی فلسطینی تبار در آمریکا تیراندازی شد. مقامات پلیس اعلام کردند که در حال بررسی آن اتفاق به عنوان جنایت احتمالی ناشی از نفرت هستند.

یکی از این دانشجویان با جراحات شدید در مرکز توانبخشی ماساچوست در حال بهبودی است. اما مادر او در مورد اینکه این حادثه خشونت آمیز زندگی آنها را تغییر داده است، مصاحبه‌ای انجام داد. 

 الیزابت پرایس، مادر این جوان فلسطینی این روزها بیشتر در یک مرکز توانبخشی نخاع حضور دارد. جایی که پسر ۲۰ ساله‌اش در حال استراحت است. حدود سه هفته از تیراندازی می‌گذرد و هشام آوارتانی از ناحیه کمر به پایین فلج شده است. 

الیزابت پرایس گفت: او در حال حاضر فلج است. او یک گلوله در ستون فقرات خود دارد که قابل برداشتن نیست.

 آوارتانی به همراه دو دوستش، کینان عبدالحمید و تحسین علی احمد، برای روز شکرگزاری در برلینگتون به دیدار خانواده خود رفته بود. اما هنگام پیاده روی در محله بدون هیچ دلیلی به آنها شلیک شد. هر سه جوان فلسطینی تبار هستند. آوارتانی شهروند ایالات متحده، ایرلند و تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اشغالی است.

 پدر و مادر او نیز در کرانه باختری زندگی می‌کنند و مدت کوتاهی پس از وقوع تیراندازی به سمت ورمونت پرواز کردند. 

مشخص نیست که آیا هشام هر گونه تحرک و حسی در پاهایش پیدا خواهد کرد یا خیر. 

 پس از آن اتفاق، پلیس یک مظنون به نام جیسون جی ایتون را به سه فقره تلاش برای قتل دستگیر و متهم کرده است. او هم‌اکنون در ورمونت زندانی است. اف‌بی‌آی و مقامات محلی همچنان در حال بررسی انگیزه این تیراندازی هستند.

به گفته پرایس جامعه ورمونت برای حمایت از آنها حاضر شده است. مردم از سرتاسر جهان نیز گام‌هایی برداشته‌اند و بیش از ۱.۵ میلیون دلار به موسسه "GoFundMe" برای مراقبت‌های پزشکی و هزینه‌های آینده زندگی هشام اهدا کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha