به گزارش ایسنا، لیلا میرحسینی ـ معاون دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ـ با اعلام این خبر گفت: این ویدئوکلیپها بر اساس کشورهای بازارهای هدف به پنج زبان انگلیسی، چینی، عربی، روسی و اسپانیولی تولید شدهاند.
او ادامه داد: محصولات عرضه شده در این ویدئوکلیپها براساس انتخاب کمیته کارشناسی متشکل از صاحبنظران سازمانی و برونسازمانی حوزه گردشگری تهیه شده است. این شش ویدئو با عناوین گردشگری خوراک، سلامت، ماجراجویانه، دینی، ۲۷ اثر ثبت جهانی و شهرها و روستاهای جهانی صنایعدستی در چارچوب نیاز وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برای معرفی در بازار گردشگری تولید شدهاند.
میرحسینی گفت: ویدئوهای تولیدی با هدف انتشار در فضای مجازی و همچنین نشر در رویدادهای بینالمللی با توجه به فرصتهای تبلیغاتی که به صورت رسمی و غیررسمی در اختیار وزارتخانه قرار میگیرد، تهیه شده است.
او گردشگرمحور بودن را از ویژگیهای تولیدات جدید دانست و افزود: از آنجایی که رویکرد حضور گردشگر در تولیدات تبلیغاتی و نمایش تعامل آنها با جامعه میزبان، واقعی بودن محیط را به همراه خواهد داشت، نمایش باورپذیری و امنیت از جمله ویژگیهای این تولیدات است.
معاون دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی با اشاره به تعامل و همکاری مؤثر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با نهادهایی همچون وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیان کرد: با توجه به بسترهای تبلیغاتی مناسب رایزنیهای فرهنگی و سفارتخانههای ایران در کشورهای هدف، تولیدات ویدئویی جدید به منظور نشر در فضای مجازی برای جذب گردشگران خارجی در اختیار نهادهای یادشده نیز قرار میگیرد.
به تازگی، لغو یکطرفه روادید ایران با ۳۳ کشور از سوی هیأت دولت مصوب شده است. این کشورها از میان همسایهها، حوزه تمدنی، اسلامی و دارای اقتصاد نوظهور انتخاب شدهاند. ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان، روسیه، تونس، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، ونزوئلا، کوبا، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس و هندوستان این کشورها هستند.
انتهای پیام
نظرات