• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402092618577
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

شهدا هویت ما هستند/ دولت برای اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور برنامه دارد

شهدا هویت ما هستند/ دولت برای اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور برنامه دارد

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: دولت تلاشهای خوبی در بخش های مسکن و اشتغال کرده و برای رشد اقتصادی با محوریت صادرات، برنامه دارد و به زودی شاهد شکوفایی اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور خواهیم بود.

اسدالله عباسی امروز، ۲۶ آذرماه در یادواره شهدای دهستان دیوشل شهرستان لنگرود، با بیان اینکه در دنیای امروز جبهه حق و جبهه باطل کاملا نمایان شده است، اظهار کرد: زمانی تشخیص جبهه حق و حقانیت دشوار بود، اما امروز بر همگان روشن و شفاف است که چه کسانی در جبهه باطل هستند و تلاش می کنند انسان های بی گناه را به خاک و خون بکشند و چه کسانی مدافع راه حق و حقانیت و خداباوری هستند.

وی با اشاره به دفاع حضرت فاطمه زهرا(س) از حریم ولایت، افزود: حضرت زهرا(س) در غربت و تنهایی از مولای متقیان، علی(ع) که پرچمدار حق و حقانیت بود، دفاع کرد و به شهادت رسید.

استاندار گیلان حضرت زهرا(س) را مشعل دار هدایت بشریت دانست و تصریح کرد: شاید آن روز تشخیص حق و نا حق دشوار بود، اما امروز هیچ بهانه ای برای همراهی با باطل وجود ندارد.

شهدا هویت ما هستند/ دولت برای اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور برنامه دارد

عباسی با بیان اینکه پیروان جبهه حق از زمان خلقت انسان تاکنون، در راه درست قرار گرفته اند و به تکالیف الهی خود عمل کرده اند و رستگار شده اند، گفت: شهدا زنده هستند و بر اعمال ما نظارت می کنند؛ در واقع شهدا نزد خداوند جایگاه و ارزش بالایی دارند.

وی شهدا را هویت دینی و ملی ما دانست و گفت: شهدا مایه حیات ما هستند و اگر از اسلام و انقلاب و کشور دفاع نمی کردند، امروز ما هم نبودیم و این زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه همراه با نورانیت و معنویت را نداشتیم.

استاندار گیلان حضرت زهرا(س) را مادر شهدای راه حق دانست و بیان کرد: امروز شاهد هستیم که دشمنان اسلام و قرآن در فلسطین چگونه زنان و کودکان را به شهادت می رسانند؛ جنایت یک گروه ضد بشری در سیستان و بلوچستان نیز تعدادی از جوانان رشید و برومند این مرز و بوم را به خاک و خون کشید.

وی با تاکید بر لزوم تداوم راه شهدا، اظهار کرد: یادواره شهدا فقط خاطره گویی نیست و امروز باید از ایمان و شجاعت و تقوا و فداکاری شهدا الگو بگیریم و با بازگویی و انعکاس پیام شهدا و خاطرات والدین و خانواده های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان، به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آیندگان تلاش کنیم.

شهدا هویت ما هستند/ دولت برای اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور برنامه دارد

عباسی، شهدا و ایثارگران را مدافع اسلام و انقلاب و کشور دانست و افزود: امروز دنیا نگاه دیگری به ایران اسلامی دارد و در جریان سفر اخیرم به کشور روسیه که در راستای فرمان رهبر انقلاب مبنی بر سیاست های ابلاغی اقتصاد دریامحور و دیدار رئیس جمهور با آقای پوتین انجام شد، اقدام به شناسایی و معرفی ظرفیت های دو کشور با محوریت استان گیلان کردیم.

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری نشست های متعدد با روسای جمهوری های روسیه، خاطرنشان کرد: نگاه روسیه به ایران بسیار مثبت و سازنده است و لذا همه این دستاوردها را مدیون شهدا هستیم.

وی عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را زبانزد جهانیان دانست و گفت: اگرچه در شرایط سخت تحریم اقتصادی و هجمه فرهنگی کشور را مدیریت می کنیم، اما دستاوردهای سیاسی و امنیتی و اقتصادی مهمی داریم و طبق فرموده رهبری، به قله نزدیکیم.

عباسی با بیان اینکه از زمان شهادت حضرت علی(ع) راه شهادت باز است، یادآور شد: شهدا هویت ما و اساس نظام هستند و در طول ۴۵ سال گذشته با فتنه و جنگ و ترور دشمن مواجه بودیم، اما قطعا راه شهدا را ادامه می دهیم و نمی گذاریم که دشمن با نفوذ عوامل داخلی و خارجی خود و طراحی هجمه های فرهنگی و رسانه ای، جوانان را از اسلام و انقلاب دور کند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد بحران در غرب آسیا و در دل جهان اسلام، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به برکت وجود محوریت ولایت فقیه، محکم و استوار در برابر دشمنان ایستاده و شاهد به ثمر نشستن درخت تنومند انقلاب است.

شهدا هویت ما هستند/ دولت برای اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور برنامه دارد

استاندار گیلان شهدا را اسوه های بشری دانست و تصریح کرد: شهدا به ما یاد دادند که با مقاومت در برابر استکبار به پیروزی نهایی خواهیم رسید؛ کشور یمن با دست خالی در برابر ظالمان جهان ایستاده، زیرا مردمانی مقاوم و استوار دارد که ملت ایران را الگوی خود قرار داده اند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به زوال است و آمریکا غرق در ناامیدی است، عنوان کرد: ظالمان عالم همه امکانات اطلاعاتی و تسلیحاتی خودشان را علیه غزه مظلوم به میدان آورده اند و حتی از تجهیزات غیر متعارف برای مقابله با انسان های بی گناه استفاده می کنند، اما در نهایت شکست خواهند خورد و این ما هستیم که با قدرت ایمان و توکل، قله های پیروزی را فتح خواهیم کرد.

عباسی با تاکید بر لزوم قدردانی از شهدا و خانواده های آنان، اضافه کرد: شهدا به امامشان لبیک گفتند و از اسلام و انقلاب دفاع کردند لذا راه شهدا خاموش شدنی نیست.

استاندار گیلان، با اشاره به فراز و نشیب های بخش کشاورزی با محوریت برنج و چای، متذکر شد: اگرچه در بخش های اقتصادی مشکلاتی داریم، اما مردم همچنان پای انقلاب و نظام هستند؛ دولت نیز تلاش های خوبی در بخش های مسکن و اشتغال کرده و برای رشد اقتصادی با محوریت صادرات برنامه دارد و به زودی شاهد شکوفایی اقتصاد دریاپایه و کشاورزی صادرات محور خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha