• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402092517659
  • خبرنگار : 50181

عامل اصلی کاهش پروازهای فرودگاه کرمانشاه چیست؟

عامل اصلی کاهش پروازهای فرودگاه کرمانشاه چیست؟

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل فرودگاه کرمانشاه معتقد است، اگرچه عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در کاهش پروازهای این فرودگاه بی تاثیر نبوده، اما کاهش قابل توجه پروازها طی چند وقت اخیر عمدتا مربوط به کمبود ناوگان است.

مجتبی بیاتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش پروازهای فرودگاه کرمانشاه، اظهار کرد: این موضوع دو عامل دارد و قطعا پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در آن بی تاثیر نبوده است، زیرا بهسازی باند اصلی و استفاده از "تاکسی وی" به عنوان باند موقت، دو محدودیت برای ما ایجاد کرده که شامل پرواز در شب و پرواز هواپیماهای پهن پیکر است، اما برای نشست و برخاست هواپیماهای با بدنه متوسط هیچ مشکلی نداریم و امکان ۴۰ تا ۵۰ نشست و برخاست در روز را هم داریم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه عامل دیگری که خصوصا طی چند وقت اخیر به کاهش پروازهای فرودگاه کرمانشاه دامن زده را کاهش ناوگان شرکت‌های هوایپیمایی دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع تنها مختص به فرودگاه کرمانشاه نیست.

بیاتی از پیگیری‌های مکرر برای افزایش پروازهای فرودگاه‌ کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: این پیگیری با همراهی مدیران ارشد استان و نمایندگان مجلس انجام و جلسات متعددی نیز برگزار شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: فرودگاه کرمانشاه آمادگی کافی برای افزایش پروازها را دارد و برای نشست و برخاست هواپیماهای کوچک و متوسط مشکلی نداریم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه تعداد کنونی پروازهای این فرودگاه را ۲۰ نشست و برخاست در هفته اعلام کرد که به مقاصد تهران و عسلویه انجام می‌شود.

پیشرفت ۳۱ درصدی عملیات بهسازی باند فرودگاه

بیاتی اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه داشت که بعد از چند دهه انجام شد و عنوان کرد: باند فرودگاه کرمانشاه سال ۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسیده، اما در این سال‌ها با وجود آنکه به صورت مستمر مورد استفاده بوده، اما بهسازی نشده است.

وی با بیان این که پیشرفت کنونی بهسازی باند فرودگاه ۳۱ درصد است و کار با تمام توان پیش می‌رود، گفت: زمان پایان طرح به عوامل مختلفی خصوصا شرایط جوی بستگی دارد.

به گفته مدیرکل فرودگاه کرمانشاه، اکنون مراحل آسفالت کار در حال انجام است که به میزان زیادی به شرایط جوی بستگی دارد.

بیاتی با بیان این که پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه مشکلی برای تامین اعتبار ندارد و منابع آن از محل سفر رئیس جمهور و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور تامین می‌شود، افزود: اگرچه برآرد اولیه برای بهسازی باند ۴۶۰ میلیارد تومان بوده، اما امکان افزایش آن وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۵ ۱۱:۱۰

متاسفانه فرافکنی مدیریت فرودگاه کرمانشاه تمامی ندارند ایشان در زمان بهره برداری باند دوم فرودگاه در سال جاری رسماً اعلام نمودند باند دوم فرودگاه کاملا قابلیت باند اصلی را که حال بازسازی هست را دارد . و پس از مدتی با کاهش تعداد پروازهای این فرودگاه مجددا اعلام داشتند که باند جدید فقط امکان پرواز از طلوع تا غروب آفتاب را دارد . و حالا هم اعلام می شود باند دوم بعلت مشکلات فنی باند جدید و فاصله کم باند به برج مراقبت فرودگاه فقط امکان پرواز هواپیماهای سبک وجود دارد و کاهش شدید تعداد پرواز های فرودگاه بعلت کاهش تعداد هواپیماهای فعال کشور است !!!!!!!! سوال اینجاست به چه علتی در باند دوم فرودگاه کرمانشاه که فرودگاه در شرف دریافت گواهینامه فرودگاهی است موارد استاندارد های فنی در سطح جهانی بطور کامل رعایت نشده و باند دوم از نظر تجهیزات ناوبری و ساخت با وجود هزینه هنگفت صورت گرفته بطور ناقص اجرا شده . که با کمترین میزان بارش هم پروازهای تنها فرودگاه فعال غرب کشور ابطال نشود . از طرف دیگر همین باند جدید قابلیت ۵۰ پرواز را دارد به چه علتی پرواز های مشهد عسلویه از برنامه پرواز های این فرودگاه حذف شدند . و در نهایت نقش مدیریت کرمانشاه این فرودگاه در ایجاد این وضعیت اسفناک و عدم پیگیری بموقع در جذب ایر لاین ها و تخصیص تجهیزات بروز و مورد نیاز که به چه میزان است ؟؟؟؟؟ لطفاً پیگیری فرمایید با تشکر