• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402092216139
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه خرم‌دره:

تسهیل ازدواج جوانان تضمین‌کننده جوانی جمعیت است

تسهیل ازدواج جوانان تضمین‌کننده جوانی جمعیت است

ایسنا/زنجان امام جمعه خرم‌دره گفت: تسهیل مسیر ازدواج، اصلی‌ترین مسیر اجتماعی بعد از دین‌داری برای آسیب‌زدایی اجتماعی و اخلاقی بوده و تضمین‌کننده جوانی جمعیت به‌عنوان استراتژی اجتماعی بلندمدت مدت کشور است.  

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور امروز (چهارشنبه، ۲۲ آذر ماه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی خرم‌دره با اشاره به اینکه ازدواج و تشکیل خانواده نزد خداوند متعال بسیار باارزش است، اظهار کرد: موضوع ازدواج از اموری است که در دین مبین اسلام بسیار به آن سفارش شده است.

وی با اشاره به آیه‌های قرآنی درباره ازدواج، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید، از نشانه‌های او این است که برای شما همسرانی از جنس خودتان آفرید، تا کنار آنها آرامش بیابید و میان شما دوستی و مهربانی قرار داد، بدون شک در این آفرینش همواره نشانه‌هایی است برای مردمی که تفکر کنند. خداوند در این آیه از بزرگ‌ترین آیات و نشانه‌های الهی، ازدواج را مورد توجه ما قرار می‌دهد و به آرامش در ازدواج اشاره می‌کند.

او با توضیح اینکه هر چیزی که آرامش انسان را بر هم بزند، با فلسفه ازدواج مغایرت دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه در قرآن و آموزه‌های دینی نیز اشاره شده است، خوشبختی را نمی‌توان با مهریه سنگین به دست آورد.

وی با یادآوری اینکه در آسیب‌شناسی انجام‌شده ارتباط مستقیمی بین افزایش طلاق و بالا بودن مهریه وجود دارد، گفت: خانواده‌ها به جای تجملات و هزینه‌های گزاف و تالار و جهیزیه‌ها و مهریه‌های سنگین باید در تسهیل ازدواج آسان پیش‌قدم باشند.

امام جمعه خرم‌دره با انتقاد از موانع تسهیل ازدواج، گفت: تغییر در هویت و تعریف ازدواج با نفوذ فرهنگ جاهلی غربی و زیر سؤال بردن تقدس این بنیان اجتماعی الهی و تغییر در فلسفه ازدواج و حاکمیت عشق مجازی و شهوانی، از موانع اصلی ازدواج است. 

زاهدی‌پور با اشاره به اینکه مردم و مسؤولان و به‌ویژه فعالان فضای مجازی، برای رهاسازی ازدواج از قید و بندها و تشریفات بیهوده و شیطانی اقدام کنند، ادامه داد: مسؤولان اقتصادی و فرهنگی نیز برنامه‌های جامع و عملیاتی را برای تسهیل در مسیر ازدواج انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه در ازدواج جوانان نباید کم‌کاری باشد، بیان کرد: تسهیل در مسیر ازدواج، اصلی‌ترین مسیر اجتماعی بعد از دینداری برای آسیب‌زدایی اجتماعی و اخلاقی است و تضمین‌کننده جوانی جمعیت به‌عنوان استراتژی اجتماعی بلند مدت مدت کشور است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha