• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402092014767
  • خبرنگار : 71661

انتقاد قانون‌گذار آمریکایی از وتوی قطعنامه آتش‌بس: بایدن دیگر از حقوق‌بشر دم نزند

انتقاد قانون‌گذار آمریکایی از وتوی قطعنامه آتش‌بس: بایدن دیگر از حقوق‌بشر دم نزند

یک قانون‌گذار آمریکایی با انتقاد از مخالفت واشنگتن با تصویب قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه، گفت بایدن دیگر حق ندارد درباره حقوق‌بشر و آسیب‌های وارده به فلسطینیان ابراز نگرانی کند.

به گزارش ایسنا، «الکساندریا اوکاسیو-کورتز» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: دولت جو بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) یک‌تنه درخواست سازمان ملل برای آتش‌بس را وتو کرده و با وجود مخالفت کنگره ایالات متحده، به حمایت بی‌قیدوشرط از بمباران کور غزه حمایت کند. این دولت دیگر نمی‌تواند درباره حقوق بشر و فلسطینیان اظهار نگرانی کند.

آمریکا در روز جمعه قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد؛ قطعنامه‌ای که هدف آن پایان بخشیدن به خونریزی‌های جاری در نوار غزه بود.

این قطعنامه که مورد حمایت تقریباً ۱۰۰ کشور عضو سازمان ملل قرار داشت، شاهد موافقت ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت بود. انگلیس به عنوان عضو دائم این شورا که مانند آمریکا حق وتو دارد، از شرکت در رأی‌گیری خودداری کرد؛ اما آمریکا تنها کشوری بود که با استفاده از حق وتوی خود از تصویب آن جلوگیری کرد.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

جنگ غزه امروز (دوشنبه) در حالی وارد شصت‌وششمین روز خود شد که درگیری‌های شدید بین نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران در اردوگاه «جبالیا» و محله‌های شرقی شهر غزه در شمال و در شهر خان یونس در جنوب، ادامه داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha