• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402091913722
  • خبرنگار : 50039

گلستان کارگاه سازندگی؛ یلدای خدمت/ ۱۰

از سرگیری ساخت اردوگاه دانش‌آموزی جزیره آشوراده در سفر دوم دولت/ نفس تازه فعالیت‌های فرهنگی

از سرگیری ساخت اردوگاه دانش‌آموزی جزیره آشوراده در سفر دوم دولت/ نفس تازه فعالیت‌های فرهنگی

ایسنا/گلستان در آستانه سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان، عملیات احداث اردوگاه بزرگ دانش‌آموزی جزیره آشوراده پس از سال‌ها توقف از سرگرفته شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای سفر نخست رئیس جمهور، صدور دستور آغاز عملیات احیا و علاج بخشی خلیج گرگان بود، اظهار کرد: در آستانه سفر دوم «دکتر ابراهیم رئیسی» شاهد لایروبی و بازگشایی کانال آشوراده و آبگیری خلیج گرگان هستیم.

وحید فراهی با اشاره به اینکه بالا آمدن سطح آب خلیج گرگان سبب شد زیست بوم جزیره، خلیج و حتی اراضی کشاورزی حاشیه خلیج حفظ شود، ادامه داد: هم اکنون اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان برنامه احیا و تکمیل اردوگاه بزرگ دانش‌آموزی جزیره آشوراده را در دستور کار قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه اردوگاه مذکور دارای ۴۰ هزار مترمربع زمین متعلق به آموزش و پرورش استان گلستان است، افزود: انشعاب آب و برق اردوگاه مذکور کامل بوده و ۹ سوئیت نیمه کاره اقامتی دارد و عملیات احداث آن سال‌ها متوقف شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، محوطه‌سازی، احیای فضای سبز و تکمیل و تجهیز سوئیت‌ها مطابق با شرایط زیست محیطی و اقلیمی جزیره را از مهمترین دستورالعمل‌ها عنوان کرد و گفت: در گام نخست ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و قطعاً این اقدام با کیفیت بالا و سرعت مناسب انجام می‌شود.

وی ایجاد شادی و نشاط و بهره‌مندی از این ظرفیت خوب طبیعی برای آموزش و نشاندن مفاهیم مهم تربیتی، مهارتی، زندگی، استحکام و تقویت آنچه که در یک فرآیند آموزشی برای ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان نیاز بوده را از اهداف اجرای این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه سرانه اردوگاهی و زیرساخت آموزشی تربیتی استان گلستان افزایش می‌یابد.

فراهی با تأکید بر اینکه این پروژه پس از تکمیل و بهره‌برداری به عنوان مکانی امن برای اجرای برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده می‌شود، اضافه کرد: متأسفانه سرانه فضای اردوگاهی در استان گلستان خیلی پایین‌تر از میانگین کشور است.

وی اعتبار پیشنهادی برای تصویب در سفر دوم رئیس جمهور برای پروژه اردوگاه آشوراده را ۲۵۰ میلیارد ریال و برای اردوگاه توسکستان ۲۰۰ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: تلاش می‌شود فضای اردوگاه، سالن غذا خوری و همچنین سالن کنفرانس بهسازی و رنگ‌آمیزی شود تا دانش‌آموزان از این فضای اردوگاهی در آینده‌ای نزدیک بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، هیئت دولت به منظور بهره‌برداری از پروژه‌های مصوب سفر اول بر اساس برنامه قبلی در انتهای آذرماه و همزمان با شب یلدا به گلستان سفر کرده می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha