• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091208494
  • خبرنگار : 50310

سرپرست دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان:

نسل چهارم دانشگاه‌ها مسئولیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را بر دوش دارند

نسل چهارم دانشگاه‌ها مسئولیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را بر دوش دارند

ایسنا/لرستان سرپرست دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان گفت: در مبانی نظری از نسل چهارم دانشگاه‌ها با تعبیر دانشگاه پاسخگو به جامعه استفاده می‌شود، یعنی علاوه‌ بر مسئولیتی که در حوزه آکادمیک و پشتیبانی علمی بر دوش دانشگاه‌هاست، مسئولیت خطیری در حوزه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز برعهده دارند.

محمدرضا جعفری امروز، دوازدهم آذرماه در مراسم تجلیل از مدرسان و دانشجویان شایسته تقدیر دانشگاه که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در سالن جلسات دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: در مرحله استانی هر ساله یک هفته را تحت عنوان پژوهش و فناوری نام‌گذاری می‌کنند که امسال تا پایان هفته تحت این نام است.

وی ادامه داد: پژوهش و فناوری مسئله مهمی بوده و هزینه کردن در این امر نه‌تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری برای توسعه استان، منطقه و کشور خواهد بود.

جعفری بیان کرد: این هفته تحت عنوان «هفته پژوهش، فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» نامگذاری کردند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان تصریح کرد: در مبانی نظری از نسل چهارم دانشگاه‌ها با تعبیر دانشگاه پاسخگو به جامعه استفاده می‌شود، یعنی علاوه‌ بر مسئولیتی که در حوزه آکادمیک و پشتیبانی علمی بر دوش دانشگاه‌هاست، مسئولین خطیری در حوزه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز برعهده دارند.

وی افزود: ما امسال در دانشگاه جامع علمی کاربردی یک برنامه جدی را شروع کردیم، ۱۰ رویداد استارتاپی تقاضا محور، مسئله محور، زمینه محور و موضوع محور را در سطح مراکز آموزش علمی کاربردی برنامه‌ریزی کردیم که هر مرکز یک رویداد را برگزار کند و تا الان ۵ رویداد انجام شده و با برنامه زمانبندی که داریم بقیه تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد و بنا داریم خروجی این رویدادها را در مراکز نوآوری که در دانشگاه‌ها داریم مستقر کرده و آن‌ها را به سمت تجاری‌سازی و تولید انبوه محصول سوق بدهیم.

جعفری بیان کرد: ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی چهار مرکز نوآوری داریم که فناوری زیادی در آن‌ها مستقر شدند و برنامه‌ریزی کردیم ایده‌های منجر به تجاری‌سازی داشته باشیم که در این راستا از ابتدای سال تاکنون توانستیم چهار ایده را به محصول تبدیل کرده و یک رویداد تجاری سازی را در ماه‌های آتی در حوزه پوشاک خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان اضافه کرد: امروز اولین خانه خلاق فرهنگ و هنر را افتتاح خواهیم کرد و در راستای نقش‌آفرینی مراکز آموزش علمی کاربردی به عنوان واحدهای کاریابی تخصصی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی، امسال شش مرکز از مراکز آموزش علمی کاربردی مجوز کاریابی تخصصی از وزارت کار دریافت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت نیروی ماهر، متخصص و کارآفرین است و براساس برنامه‌های و اقدامات این دانشگاه طی سال‌های گذشته و جاری انتظار داریم مدیران صنعتی استان کمک بدهند، یکی از برنامه‌های جدی ما برای دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه یکی سری وام‌های خوداشتغالی برای دانشجویانی است که طرح و برنامه کسب و کار دارند و یک سری دستگاه‌ها متولی پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ هستند که محوریت اصلی آن با معاونت اقتصادی استانداری لرستان و بخشی در اختیار سازمان صمت است، که انتظار می‌رود در شورای اشتغال به عنوان مدعو از ما دعوت کنند که برنامه‌های خود را ارائه دهیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از۵۲ مدرس و دانشجوی شایسته تقدیر و از ۱۴ مرکز آموزش علمی کاربردی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha