• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402090906557
  • خبرنگار : 50444

استاندار:

مسابقه‌های سراسری قرآن زمینه‌ساز توسعه خراسان شمالی است

مسابقه‌های سراسری قرآن زمینه‌ساز توسعه خراسان شمالی است

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی و رئیس ستاد برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی برگزاری این مسابقه‌های سراسری را زمینه‌ساز و تسهیل‌کننده توسعه استان دانست.

محمدرضا حسین‌نژاد امروز (پنجشنبه، نهم آذر ماه) در حاشیه برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرآن در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی نظامی قابل بهره‌برداری است و رموزی دارد که فقط با انس با این کتاب آسمانی می‌توان به آن دست یافت.

وی بر لزوم بهره‌مندی از این کتاب انسان‌ساز تاکید کرد و با بیان اینکه برگزاری این رویداد ملی در خراسان شمالی زمینه‌ساز توسعه استان است، ادامه داد: قرآن کریم همچون گنج، رمزهایی دارد که رموز آن فقط با انس با آن برای ما آشکار خواهد شد.

او بیان کرد: قرآن کریم به همه موضوع‌های مهم از جمله خانواده‌، ازدواج و حکومت‌داری توجه دارد و حتی به احکام نظامی نیز پرداخته است. از این رو می‌توان در تمام امور از آن بهره جست.

وی با بیان اینکه با تکیه به قرآن از رموز مختلف آن در زندگی، کار و سایر موارد مطلع خواهیم شد، گفت: قرآن کتاب هدایتگر انسان است که باید مانند نقشه گنج از تمام رمز و رازهای آن بهره‌برداری کنیم و تحقق آن، مستلزم تمرین و ممارست است.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: با برگزاری مسابقات سراسری، زمینه حضور قاریان و نخبگان و فعالان قرآنی را در این استان فراهم کرده‌ایم و امیدواریم میزبان خوبی برای این شرکت‌کنندگان باشیم. خوشبختانه ۱۱ نفر از شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات سراسری، اهل خراسان شمالی‌اند و باید زمینه برای حضور بیشتر افراد و علاقه‌مندان به مسابقات را فراهم کنیم.

رئیس ستاد برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی برکات برگزاری این مسابقات را زمینه‌ساز پیشرفت استان دانست و از سازمان‌ها، دستگاه‌ها و صنایعی که در برگزاری این دوره از مسابقات مشارکت کرده‌اند، تقدیر کرد.

حسین‌نژاد با تقدیر از حضور پرشور مردم در این رویداد معنوی، افزود: امیدوارم مردم در پای صندوق‌های رای نیز حضور پرشور داشته باشند و امید دشمنان را به ناامیدی تبدیل کنند.

انتهای ییام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha