• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402082417914
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بنیاد شهید در مقابل خانواده شهدا تسلیم است

بنیاد شهید در مقابل خانواده شهدا تسلیم است

ایسنا/خوزستان معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بنیاد شهید در مقابل درخواست‌ها و مطالبات خانواده شهدا تسلیم است اما انجام تمام اقدامات به تنهایی از عهده بنیاد خارج است.

سیدمحمدصادق ‌هاشمی روز چهارشنبه در همایش منطقه‌ای معاونان استان‌های لرستان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام و مرکزی که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند مشارکت دستگاه‌های دیگر است و تشکل‌های مردمی، فرهنگی و دینی نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، هاشمی با بیان اینکه رویکرد بنیاد شهید در دوره جدید وصل شدن به جریان‌های مردمی و انقلابی است، گفت: بهتر است که برگزاری یادواره‌ها و دیگر برنامه‌ها به تشکل‌های مردمی واگذار شود چراکه اثرگذاری بیشتری دارد.

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: باید فعالیت‌های مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت برون سپاری شود و به برنامه‌های خوب در این حوزه، بودجه خوبی اختصاص داده می‌شود.

وی توضیح داد: تولید اثر ادارات کل و یا شهرستانی با رعایت چارچوب‌های فنی، در حوزه ایثار و شهادت، مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد.  

هاشمی به اختصاص اعتبار برای برگزاری یادواره شهدا در استان‌ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، در حوزه بازدید از خانواده شهدا و جمع آوری اسناد شهدا، اعتباری به استان ها پرداخت می‌شود.

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اختصاص یک درصد از درآمد ارگان‌ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: در صورت تعامل با دستگاه‌ها می‌توان از این بند قانونی به خوبی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: مقدمات تحویل مجموعه طلاییه اهواز به موسسه ایثار هر چه سریع‌تر انجام شود تا این مکان پس از بازسازی محلی برای برگزاری اردوها و خدمت رسانی به کاروان‌های راهیان نور آماده باشد.

هاشمی بیان کرد: خرید زمین و راه‌اندازی هتل در مشهد، قم، کربلا و نجف در دستور کار قرار دارد تا ایثارگران بیشتری اعزام شده و به دیگر دستگاه‌ها نیاز نداشته باشیم.

معاون امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: فضای مجازی بهترین بستر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته و سند راهبردی آن در دست اجراست.

دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، غبارروبی گلزار شهدا، نشست با هنرمندان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و جمعی از مدیران کل استان از دیگر برنامه سفر معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خوزستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha