• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402081611441
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

پیشرفت بیش از ۶۶ درصدی راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار

پیشرفت بیش از ۶۶ درصدی راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از پیشرفت بیش از ۶۶ درصدی راه آهن زاهدان – ایرانشهر – چابهار خبر داد و گفت: پیش بینی شده اتمام این ابر پروژه برای اتصال چابهار به میلک به صورت ریلی حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان دیگر هزینه در برداشته باشد.

منصور بیجار در گفت و گو با ایسنا افزود: پس از افتتاح خط ریلی زاهدان - خاش و با حرکت اولین قطار مسافربری، روزانه شاهد جابجایی هم استانی ها و مردم به صورت رفت و برگشت و کاهش تصادفات در این مسیر ارتباطی هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس طراحی‌های باری پیش‌بینی شده برای این خط، می‌توان با تأمین و افزایش ناوگان ریلی مخزن دار، برای تسهیل در انتقال فرآورده‌های نفتی از مبادی تولید به انبارهای نفت استان نیز از خط ریلی استفاده کرد.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هم اینک از هشت قطعه این مسیر ریلی، ۲ قطعه آن ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: در بررسی های فنی این پروژه قسمت های زیرسازی، اجرای تقاطع‌ها و پل‌های خاص و آب‌روها و تونل‌ها حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیاز است در اجرای روسازی و احداث ایستگاه‌ها سرعت عملیات اجرایی افزایش یابد تا هر چه زودتر استان از این خط مهم ریلی بهره مند شود.

بیجار افزود: فاز دیگر این پروژه که هم اکنون در حال اجراست اتصال خط ریلی زاهدان به میلک است تا با افزایش توان و ظرفیت جابجایی بار و مسافر شاهد شکوفایی و رونق مبادلات مرزی در استان باشیم و اهداف این طرح به زودی قابل رویت خواهد بود.

وی بیان کرد: راه آهن زاهدان به میلک در ۶ قطعه به طول ۲۶۴ کیلومتر طراحی شده که هم اینک چهار قطعه از آن به پیمانکار واجد شرایط برای اجرا واگذار شده است.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این طرح مهم ریلی موجب اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد اقیانوسی و سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۲۰ بیش از ۲ میلیون مسافر و هفت میلیون تن بار از طریق این خط ریلی منتقل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۱۱:۴۳

شهر چابهار از پایینترین سطح زیرساختی و بهداشتی و فرهنگی برخوردار است و مردم فهیم این شهر مستحق این همه سومدیریت نیست در بخش شهری متاسفانه هفته پیش چابهار و کنارک و ...بودم و وضعیت شهر و فقر حاکم بر مردم رو دیدم از ایرانی بودنم شرمنده شدم اگر روی آموزش و پروش این منتطقه براساس فرهنگ و نوع نگرشان به سنت کار نکنیم مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت.