• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402081410094
  • خبرنگار : 50130

جذب ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مدارس استثنایی سنندج

جذب ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز مدارس استثنایی سنندج

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز مدرسه استثنایی "گل ها" در سنندج اختصاص داد.

طالب محمدی، امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی نیازمند تجهیز مدارس است، اظهار کرد: این اعتبار در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده مابین آموزش‌وپرورش استثنایی استان و اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای جهت توسعه و به روزرسانی تجهیزات آشپزخانه متوسطه پیش حرفه‌ای و کار دانش خاص گلها در سنندج اختصاص یافت.

وی افزود: ۳۷ دانش‌آموز دختر نیاز ویژه ذهنی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی، دارای آسیب شنوایی و بینایی در این مدرسه از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت می کنند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: یخچال فریزر، خمیرگیر ۵ کیلویی، همزن برقی، ساندویچ‌ساز، غذاساز، خرد کن، مایکروفر و دستگاه چندکاره مخلوط‌کن وسایلی هستند که از منبع تخصصیص این اعتبار توسط اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان تهیه و در اختیار این مدرسه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه رشته جدید کمک قناد از ابتدای سال تحصیلی جاری به رشته‌های تحصیلی دوره کار دانش خاص این مدرسه افزوده شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های ما در آموزش حوزه‌های مهارتی به دانش‌آموزان بحث تجهیز مدارس است.

محمدی با تأکید براینکه حرفه‌آموزی در افزایش نگرش مثبت و ارتقاء سطح خودباوری دانش‌آموزان با نیاز ویژه تأثیر زیادی دارد، اظهار کرد: توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی در فرآیند یاددهی – یادگیری، دانش‌آموزان را قادر می‌کند تا دانش، ارزش‌ها و نگرش‌های خود را به توانایی‌های بالفعل تبدیل کنند.

وی افزود: آموزش شغلی نه تنها منجر به تربیت دانش‌آموزانی خودکفا و اجتماعی می‌شود بلکه به تربیت نیروی انسانی کارآمد در مسیر رشد کشور و کارهای تولیدی مفید برای جامعه می‌انجامد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان تأکید کرد: آشنایی با مشاغل و پرورش نگرش شغلی در دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی، توانمندسازی، آموزش رویکردها و مهارت‌های وابسته به شغل در متوسطه دوره اول پیش‌حرفه‌ای و مهارت‌آموزی در دوره دوم کاردانش خاص باعث می‌شود تا آنان بتوانند با اتکا به استعدادها و توانمندی‌های خود با انتخاب شغلی مناسب بەعنوان عضو مفیدی در جامعه مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مفاهیم آموزش شغلی می‌تواند در خلال برنامه‌ریزی تحصیلی به دانش‌آموزان آموزش داده شود، بیان کرد: تلاش ما ایجاد زمینه و آماده‌سازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای ورود به بازار کار و داشتن یک زندگی مستقل برای تأمین آینده آن‌ها است.

محمدی با تأکید بر اهمیت ارتقاء سطح کیفی آموزش‌های مهارتی یادآور شد: با توجه به نیازهای ویژه دانش‌آموزان استثنایی، با بەکارگیری شیوه‌های مناسب تعلیم و تربیت و برنامه‌ریزی‌های اساسی در جهت به فعلیت رساندن توانمندی‌های بالقوه آنان تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha