• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402081409959
  • خبرنگار : 71496

امارات: کشورهای منطقه باید به استراتژی مهار تنش با روابط اقتصادی ادامه دهند

امارات: کشورهای منطقه باید به استراتژی مهار تنش با روابط اقتصادی ادامه دهند

مشاور رئیس امارات با اشاره به درگیری‌های رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در غزه، تاکید کرد که کشورها باید به استفاده از استراتژی اقتصادی برای مهار تنش در منطقه ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، انور قرقاش، مشاور محمد بن زاید، رئیس امارات در کنفرانس جهانی سیاست‌ها در ابوظبی اظهار کرد: قدرت‌های موجود در «خاورمیانه» باید با وجود جنگ میان اسرائیل و حماس، به روند مهار تنش در منطقه از طریق روابط تجاری و اقتصادی ادامه دهند.

این مسوول عالی‌رتبه اماراتی تاکید کرد: کشورها باید با وجود پیامدهای ناشی از جنگ در منطقه، به این استراتژی ادامه دهند.

مشاور رئیس امارات در ادامه گفت: بازیگران ملی در عمل سعی دارند از اقتصاد به عنوان ابزاری برای مهار تنش رو به فزونی استفاده کنند و فکر نمی‌کنم دلیلی وجود داشته باشد که ما این روند را کنار بگذاریم. این جنگ نشان داد که امارات و دیگر کشورها باید همچنان با دیگر طرف‌های موثر منطقه‌ای برای تضمین ثبات در منطقه همکاری کنند.

این مسوول اماراتی در ادامه گفت: طرح‌های ملی باید به پیش بروند، فکر می‌کنم طرح‌های ملی نباید موقتا متوقف شوند چراکه همواره یک مساله منطقه‌ای بزرگ که ما را غافلگیر کند، وجود خواهد داشت.

مشاور رئیس امارات ادامه داد: بسیاری به دلیل یک بحران بزرگ مشابه آنچه شاهد هستیم، خواستار به تعلیق درآمدن تمامی مسایل و برنامه‌های ملی هستند اما به نظر من این توصیه درستی نیست، در مقابل بسیاری خواستار این هستند که پروژه‌های منطقه‌ای و ملی ما و طرح‌های ملی ما برای سرمایه‌گذاری، اقتصاد و احیای اقتصادمان به پیش بروند.

غزه از هفتم اکتبر که جنبش حماس حملات غافلگیرانه‌ای را علیه اراضی اشغالی آغاز کرد، با بمباران شدید جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha