• پنجشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402081108085
  • خبرنگار : 50597

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

سلام فرمانده به یک جریان جهانی تبدیل شده است

سلام فرمانده به یک جریان جهانی تبدیل شده است

ایسنا/مرکزی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معلمان و خانواده‌ها جریان "سلام فرمانده" را به راه‌انداخته، فراگیر کرده و آن را به یک جریان جهانی تبدیل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، پنجشنبه ۱۱ آبان‌ماه در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان هشتمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی که در سالن اجتماعات پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات برگزار شد، اظهار کرد: نقش معلمان و مربیان قرآنی در برابر توطئه‌هایی که دشمنان اسلام و قرآن رقم می‌زنند، بسیار کلیدی است. این معلمان بودند که اجازه ندادند دانش‌آموزان در دوران کرونا از قرآن فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: معلمان و خانواده‌ها بودند که جریان "سلام فرمانده" را به راه‌ انداخته و فراگیر کردند. این جریان با بازگشایی مدارس رونق گرفت و اکنون به یک جریان جهانی تبدیل شده است. افراد بسیاری هستند که چیزی از زبان فارسی و اسلام نمی‌دانند اما سلام فرمانده را از بر بوده و امام زمان(عج) را می‌شناسند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: این افراد با وجود اینکه چیزی از امامان ما نمی‌دانند، اما امام زمان(عج) و امام حسین(ع) را می‌شناسند. این‌ها به برکت قرآن کریم و امام ناطق یعنی امام عصر(عج) در حال شکل‌گیری است.

حجت‌الاسلام حریزاوی با اشاره به ایستادگی کودکان غزه و حضور آنها در جنگ علیه اسرائیل، گفت: تحولات فلسطین نیز از همین جنس است. هزاران کودک به شهادت رسیدند و چندین هزار انسان زندانی شده‌اند اما محکم و استوار در برابر دشمنان اسلام و انسان ایستاده‌اند و دست از حقیقت برنمی‌دارند. این نشانه گسترش و تقویت ایمان و آمادگی جهان برای ظهور منجی است.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات نیز در این مراسم گفت: با اخلاص در قرائت و اینکه انسان هدف دیگری به جز کسب رضایت الهی در قرائت قرآن نداشته باشد و به منظور دریافت حقیقت دین به قرائت قرآن بپردازد، به اندازه آنچه که خداوند به ملائک، فرشتگان، انبیا و فرستادگان خود عطا کرده است ثواب دریافت می‌کند.

سلام فرمانده به یک جریان جهانی تبدیل شده است

وی ادامه داد: در شرایط جاری به عنوان مسئول و والدین وظیفه داریم به هر شکل ممکن کودکان را با قرآن مانوس کنیم. بر اساس آنچه که در خطبه فدکیه آمده است، یکی از دلایل مشکلاتی که امت پیامبر(ص) پس از وفات ایشان به آن دچار شدند، این بود که قرآن را پشت سر گذاشتند.

ربانی افزود: جدایی از قرآن انسان را به فتنه‌های دشواری دچار می‌کند و به جایی خواهد رسید که کشورهای مسلمان، کودکان غزه را تنها گذاشته و ناظر ظلم‌هایی هستند که به این کودکان وارد می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از برگزیدگان هشتمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی و حافظان جدید مهد قرآن شهرستان محلات تجلیل شد. همچنین کتاب "منظومه سلیمانی" رونمایی شد.

سلام فرمانده به یک جریان جهانی تبدیل شده است

سلام فرمانده به یک جریان جهانی تبدیل شده است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha