• یکشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402080704770
  • خبرنگار : 50134

رئیس پارک علم وفناوری استان اعلام کرد

پرداخت ۷ میلیارد تومان تسهیلات به شرکتهای تحت حمایت پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

پرداخت ۷ میلیارد تومان تسهیلات به شرکتهای تحت حمایت پارک علم  و فناوری آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس پارک علم وفناوری آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته ۷ میلیارد تومان تسهیلات به شرکتها واحدهای تحت حمایت پارک علم و فناوری استان پرداخت شده است.

جواد نوری نیا در گفت و گو با ایسنا در خصوص حمایتهای مالی پارک علم وفناوری آذربایجان‌غربی از شرکتها و واحدهای مستقر در پارک نیز یاد آور شد: ۳۰درصد از بودجه ابلاغی پارک به صورت کمکهای کم بهره به شرکتها پرداخت می شود که سال گذشته از این محل مبلغ ۷ میلیارد تومان به شرکت ها تسهیلات پرداخت شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از حمایتهای مالی پارک از شرکتها، برگزاری نمایشگاه‌ها و دوره‌های تخصصی، دادن مشاوره‌های حقوقی است که برای این کارها نیز سال گذشته یک میلیارد تومان هزینه صرف شد.

رئیس پارک علم وفناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برای وام‌‎های با مبلغ بالا مشکل وثیقه وجود دارد، خاطر نشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری که صندوقی با ماهیت غیر دولتی است، وام‌هایی با مبلغ بالا در اختیار شرکتها قرار می‌دهد و مشکلات مالی شرکتها را حل می‌کند؛ بطوری که تاکنون ۸۰ درصد وامهای اعطایی به شرکتهای فناور مورد حمایت پارک در مسیر هدف و درست سرمایه گذاری شده‌است.

نوری نیا با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری باید به مرجعی برای ارجاع شرکتها و واحدهای فناور به واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل دار تبدیل شود،تصریح کرد: در طول یک سال اخیر چند واحد صنعتی برای حل مشکل خود اعلام نیاز کردند و پارک علم وفناوری استان، چند شرکت فناور و دانش بنیان را جهت عقد قرار داد به این واحدها ارجاع داد و هم اکنون نیز این واحدهای صنعتی با شرکتهای فناور مشغول به کار هستند.

رئیس پارک علم وفناوری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: فروش محصولات و نداشتن بازار فروش، عمده مشکل و چالش شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری هستند علت این مشکل نیز این است که محصولات تولیدی توسط شرکتهای فناور، یک محصول نو و دانش بنیان بوده و جامعه زیاد با آنها آشنا نبوده و زیاد مورد اقبال نیستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازارهای جهانی نیز به شدت تحریم هستیم و تاکنون تمام شرکتها که صادراتی داشته اند به کشورهای دیگر ریبرند کرده و از این طریق محصول خود را بفروش رسانده‌اند که این خود یک بار مالی اضافی برای شرکت‌هاست.

انتهای  پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha