• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402080201336
  • خبرنگار : 50455

اعضای جهاد دانشگاهی قم به واقع جهادگر هستند

اعضای جهاد دانشگاهی قم به واقع جهادگر هستند

ایسنا/قم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم اعضای جهاد دانشگاهی قم را نیروهایی به واقع جهادگر دانست و گفت: وجود یک چهره فرهنگی در جهاد دانشگاهی می‌تواند در استان بسیار مثمرثمر باشد.

دکتر حامد حیاتی سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم که در سالن جلسات شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: از همکاری و مساعدتی که با جهاد دانشگاهی در حوزه مباحث کتاب خوانی داشتید، کمال تشکر را داریم و امیدوارم این هم افزایی افزایش یابد تا بتوانیم برای مردم به ویژه قشر ضعیف خدمات لازم را ارائه دهیم‌.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، در ادامه مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، اعضای جهاد دانشگاهی را نیروهایی به واقع جهادگر دانست و ضمن تبریک انتصاب سرپرست جهاد دانشگاهی استان قم، افزود: وجود یک چهره فرهنگی در جهاد دانشگاهی می‌تواند در استان بسیار مثمرثمر باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و دویست کتابخانه در کشور فعال است و حدود هشت هزار نفر در شبکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خدمت می‌کنند که این ظرفیت مورد توجه مسئولین قرار گرفته و توسعه آن از مطالبات آن‌هاست.

توکلیان با اشاره به فعالیت ۲۵ کتابخانه عمومی در استان قم، افزود: کتابخانه‌های تخصصی بسیاری که وابسته به سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر هستند نیز در این استان فعالیت دارند اما کتابخانه‌های عمومی به تمامی افراد خدمت رسانی می‌کنند و ملیت و تابعیت آن‌ها مانع ارائه خدمات نمی‌شود.

وی گفت: در ماموریت جدید کتابخانه‌ها به عنوان کانون‌های تربیتی، آموزشی و فرهنگی فعالیت می‌کنند و دوره‌های تخصصی نیز توسط این نهاد در محلات برگزار می‌شود که این دوره‌ها می‌تواند با هماهنگی جهاد دانشگاهی همراه با ارائه گواهینامه‌های معتبر برگزار شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، عنوان کرد: در نظر داریم با همکاری جهاد دانشگاهی پویشی با عنوان دانشجوی کتابخوان برگزار کنیم تا قدمی در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی برداریم.

وی ادامه داد: کتابخانه مرکزی سال گذشته در این استان افتتاح شد که دارای ظرفیت‌های بسیاری از جمله فضای کارگاهی و اتاق علم است.

علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم نیز در این دیدار ابتدا گزارشی از فعالیت‌های مشترک انجام گرفته با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ارائه داد و سپس با توجه به ظرفیت‌های معرفی شده در نشست به بررسی نحوه ادامه همکاری‌های مشترک پرداخت.

در ادامه حسینی اظهار کرد: خدماتی جهت ارائه به اعضای سازمان دانشجویان در نظر گرفته شده است که می‌توان عضویت در کتابخانه‌ها را همزمان با عضویت در سازمان دانشجویان انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha