• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402073021245
  • منبع : مطبوعات

مردم می پرسند چرا باید رای بدهیم، مگر رای ما تاثیر هم دارد؟

مردم می پرسند چرا باید رای بدهیم، مگر رای ما تاثیر هم دارد؟

کاهش مشارکت مردم در رای دادن و انتخابات، سبب طمع ورزی دشمن شده و کاهش امنیت و افزایش تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان را درپی داشته و از همین رو مهمترین هدف دشمن در جنگ شناختی تأثیرگذاری منفی بر باورها، امید و اعتماد مردم و کاهش مشارکت مردم در حمایت از نظام است.

به گزارش ایسنا، همزمان با ثبت نام نهایی از نامزدهای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، روزنامه جوان در مطلبی با عنوان «مردم می پرسند چرا باید رای بدهیم، مگر رای ما تاثیر هم دارد؟» به این سوال پاسخ داده و آورده است:


تجربه ثابت کرده که کاهش مشارکت مردم در انتخابات، سبب طمع ورزی دشمن شده و کاهش امنیت و افزایش تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان را درپی داشته و از همین رو مهمترین هدف دشمن در جنگ شناختی تأثیرگذاری منفی بر باورها، امید و اعتماد مردم و کاهش مشارکت مردم در حمایت از نظام است و انتخابات بهترین فرصت برای تحقق این هدف را در اختیار دشمن قرار می‌دهد و به همین دلیل است که گاهی از سال‌ها قبل برای یک انتخابات برنامه‌ریزی می‌کنند.
 
در این رویکرد، تلاش می‌شود که رأی افراد غیرضروری نشان داده و چنین شایع شود که به‌قدر کفایت دیگران حضور دارند و لذا نیازی به مشارکت ما نیست. بعضاً نیز این عدم ضرورت به‌دلیل نبود فرد یا کاندیدای خاصی توجیه می‌شود.
 
در هر حال باید دانست که مشارکت حد و مرز ندارد و لذا حضور بیشتر به واقعی‌تر شدن نتایج کمک می‌کند؛ لذا راهکار مقابله با این سیاست، نشان دادن نقش افراد در کلان انتخابات است. این موضوع باید تبیین شود که هر فرد در انتخابات ارزش خاص خود را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha