• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402072618787
  • خبرنگار : 50093

معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

بازاریابی محصولات صنایع‌دستی نباید توسط هنرمندان این حوزه صورت گیرد

بازاریابی محصولات صنایع‌دستی نباید توسط هنرمندان این حوزه صورت گیرد

ایسنا/خراسان رضوی معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: فروش و بازاریابی محصولات صنایع‌دستی یک مقوله کاملا جدا است که سایر دستگاه‌ها باید به آن ورود کنند تا منجر به توسعه فروش محصولات صنایع‌دستی شود.

رضا ابراهیم‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جزئیات سفر مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی وزارت گردشگری به مشهد اظهار کرد: مریم جلالی بابت همایش اشتغال در روستاها که با مشارکت دانشگاه فردوسی در کلات برگزار شد، سفری به خراسان رضوی و مشهد داشت.

وی افزود: پس از این همایش به دلیل کسالت علی پدرامی، یکی از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی خراسان رضوی در رشته احجام چوبی از ایشان عیادتی داشت و در ادامه از چندین کارگاه صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز بازدید کرد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: همچنین با حضور مریم جلالی در خصوص موضوع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی و مشکلات سامانه مربوط به هنرمندان صنایع‌دستی مذاکراتی صورت گرفت.

ابراهیم‌نیا با اشاره به اینکه موضوعاتی از قبیل توسعه بازاریابی در حوزه محصولات صنایع‌دستی با حضور معاون صنایع‌دستی وزارتخانه مورد بحث قرار گرفت، تصریح کرد: نمایشگاه‌های آموزشی در سطح استان و کشور در این زمینه برای هنرمندان برگزار شده که برگزاری این دست از همایش‌ها در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: باید در حیطه کاری هنرمندان صنایع‌دستی تفکیک قائل شد. هنرمندان باید تمام تمرکز خود را روی تولید محصولات خود بگذارند. فروش و بازاریابی محصولات صنایع‌دستی یک مقوله کاملا جدا است که سایر دستگاه‌ها باید به آن ورود کنند تا منجر به توسعه فروش محصولات صنایع‌دستی شود.

محصولات حوزه صنایع‌دستی به بازاریابی نیاز دارد

همچنین مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه دیدار با علی پدرامی از پیشکسوتان و گنجینه‌های صنایع‌دستی کشور گفت: باید اقدامات لازم برای اعطای نشان درجه هنری به ایشان انجام شود.

وی با اشاره به منحصر به‌فرد بودن آثار هنری استاد پدرامی ادامه داد: محصولات حوزه صنایع‌دستی به بازاریابی نیاز دارند. یکی از اشکالات این حوزه این است که هنرمند، صنعتگر و بازاریاب یک نفر است در حالی که بازاریابی برای فروش محصولات صنایع‌دستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جلالی افزود: اقداماتی برای توسعه بازاریابی و فروش صنایع‌دستی در دستور کار داریم تا بتوانیم از ظرفیت هنرمندان خود استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha